"אני מקווה שאלוהים יבשר לי את מה שאני מצפה אליו ממנו, כי הוא המבשר הטוב ביותר" - כך כתב הבוקר (ראשון) בדף הפייסבוק שלו אשרף נעאלוה בן ה-23, המחבל שביצע את פיגוע הירי באזור התעשייה בברקן, בו נרצחו שני עובדי המפעל. אחד הנרצחים בפיגוע הוא חשב החברה זיו חג'בי, אב לשלושה בן 35 מראשון לציון. הנרצחת השנייה בפיגוע הירי היא מזכירת הסמנכ"ל, קים יחזקאל, תושבת ראש העין בת 29 ואם לתינוק בן שנה. היא נמצאה כשהיא כפותה וירויה עם פציעות קשות בגופה. בת 54 נפצעה באורח בינוני באירוע והיא הובהלה לבית החולים בילינסון בפתח תקוה כשהיא סובלת מפציעת בטן. לא נשקפת סכנה לחייה.


תיעוד אירוע הירי בשומרון: היורה נמלט מהמפעל עם הנשק, רגעים ספורים אחרי הירי
בדף הפייסבוק של המחבל כתוב כי הוא למד במכון כדורי בטול כרם, שהוכרז ב-2007 כאוניברסיטה טכנולוגית על ידי הרשות הפלסטינית. ב-5 לאוקטובר, יומיים לפני הפיגוע, העלה נעאלוה תמונות עם חבריו וכתב "תהיה מאושר ללא סיבה". באותו יום הוא גם צילם את עצמו בשידור חי ברכב, לאחר התפילה, כשברקע נשמעת המחרוזת "לילה שלי" של הפרויקט של רביבו. "גם ביום השנה לטבח סברה ושתילה כתב 'לא נסלח'".

מעדויות של אנשים במקום הפיגוע, נעאלוה הגיע לבד כשהוא חמוש ברובה סער ופתח בירי. במשטרה, בשב"כ ובכוחות הצבא מנסים לאתרו ובודקים האם הגיע למקום עצמאית או האם קיבל סיוע מאדם נוסף. 

עמוד הפייסבוק של המחבל אשרף אבו שיחה. צילום מסך מפייסבוק



על פי העדויות מהמקום, המפגע הוזמן לתקן תקלה במשרד, ולאחר שטיפל בה, ירד להביא את נשקו ופתח בירי לעבר מי ששהה במקום. במשטרה, בשב"כ ובכוחות הצבא מנסים לאתרו ובדקו האם הגיע למקום עצמאית או האם קיבל סיוע מאדם נוסף. לפי גורמים במפעל, העובד הגיע סמוך ל-7:30 ואם היה מגיע יותר מאוחר, האסון היה כבד יותר.

בעקבות הפיגוע, הפלסטינים מדווחים על מצוד נרחב אחרי המחבל, במטרה ללוכדו. בין השאר טוענים הפלסטינים כי צה״ל הטיל מצור על הכפרים שויקה ובית ליד, במחוז טולכרם, וערך חיפוש אינטנסיבי אחריו. עשרות חיילים השתתפו בסריקות אחריו, והתפרסו השכונות בשני הכפרים הפלסטינים. הפלסטינים טענו, כי חיילי צה״ל פרצו לבתים ונעלו את שני הכפרים. בין היתר נעצר אדיב אלחאג׳ קאסם (58) ובנו מג׳די (24) מכפר בית ליד, וחקרו עשרות מתושבי הכפר בשטח.

בנוסף, הטילו הכוחות מצור על שכונת קטאנים בכפר שויקה, נכנסו לבית המפגע, ערכו חיפוש ותיחקרו את התושבים בו. תושבי הבתים הסמוכים הוצאו מבתיהם ונחקרו בשטח. ״הצבא הוציא את הילדים והנשים מהבתים, ואזקו את ידי הגברים״, סיפר תושב השכונה. ״כל מי שהיה במגע עם אשרף, תוחקר״.