שני בני אדם נרצחו הבוקר (ראשון) בפיגוע הרצחני במפעל "אלון מתכת" באזור התעשייה ברקן שבשומרון. אחד הנרצחים הוא חשב החברה זיו חג'בי, אב לשלושה בן 35 מראשון לציון. הנרצחת השנייה בפיגוע הירי היא מזכירת הסמנכ"ל, קים יחזקאל, תושבת ראש העין בת 29 ואם לתינוק בן שנה. היא נמצאה כשהיא כפותה וירויה עם פציעות קשות בגופה. כמו כן, בת 54 נפצעה באורח בינוני באירוע והיא הובהלה לבית החולים בילינסון בפתח תקוה כשהיא סובלת מפציעת בטן. לא נשקפת סכנה לחייה.



תיעוד אירוע הירי בשומרון: היורה נמלט מהמפעל עם הנשק, רגעים ספורים אחרי הירי
פיגוע ירי בברקן
בשבת הקרובה אמור היה זיו חג'בי לחגוג עם בני משפחתו את יום הולדתו ה-35. חג'בי הותיר אחריו אישה, שלושה ילדים, זוג הורים חזי ואיריס, ארבעה אחים וחברים רבים שליוו אותו במהלך שנות חייו. הוריו אישרו לתרום את איבריו של בנם כדי להציל חיים. נהם הסבירו כי זה המוטו שבו חינכו את ילדיהם. הלווייתו תיערך מחר בשעה 14:00 במושב ניר ישראל ליד אשקלון.
 
האבא חזי סיפר למעריב: "בשבת הוא אמור היה לחגוג יום הולדת 35. אני לא אוהב לדבר אבל באמת מדובר במי שהוא אבידה לכולם. לכל מי שהכיר אותו ולאלה שלא. מלח הארץ, אבא טוב, ילד טוב ומסור, בעל מסור שעבר בקריירה הקצרה יחסית שלו לא מעט. הוא גדל והתחנך בקיבוץ דורות, עבר איתנו למושב ניר ישראל בו אנחנו חיים כיום". 

אבריו ייתרמו. חג'בי. צילום: מתוך פייסבוק
 
הוא למד במכללה למנהל, המשיך לבית הספר בקיבוץ ניצנים ואת התיכון סיים בבאר טוביה. זיו התגייס לצבא, התקבל לקורס טייס, נפל בשלב הטיסות ועבר לחיל המודיעין שבו שירת שנים ארוכות עד לשחרורו. הוא סיים בהצלחה הרבה לימודי ראיית חשבון ובשנים האחרונות שימש כחשב החברה בה עבד ביישוב ברקן. 
 
האב חזי מציין כי במשך כל התקופה הזו בנו המנוח לא היה שלם עם מקום העבודה מבחינת הקרבה לשטחים ומרחק הנסיעה. "הוא התגורר בראשון לציון וכל הזמן הייתה לו הרגשה לא טובה. זמן הנסיעה היה ארוך ומייגע עבורו, אבל הוא ידע את המגבלות והמחויבות שלו ועשה הכל לטובת מקום העבודה ולטובת המשפחה שלו. זה אסון גדול עבור כולנו".

"כל מה שקים נגעה בו - הפך לזהב"

קים היתה נשואה לגיא, ואמא לילד בן שנתיים. היא היתה פעילה אקטיבית בזכויות בעלי החיים, וכך משתקף גם מדף הפייסבוק שלה. אחת החברות של קים, עירית פרנקו, סיפרה בקצרה ל"מעריב אונליין": "אין כמוה בעולם. בחורה שאכפת לה מהטבע, מבעלי חיים, אמא מהממת. כל מה שהיא נגעה בו הפך לזהב".
 
חברה נוספת כתבה בדף הפייסבוק: "סליחה שלא הייתי זמינה לך מתי שרק רצית, סליחה שלא נפגשנו. רואה את הכתבה ופשוט לא מצליחה להאמין! קים יקרה שלי, תנוחי בשלום אהובה". הלווייתה תיערך הלילה בשעה 22:00 בבית העלמין בראש העין.

קים יחזקאל. צילום: מתוך פייסבוק

היורה שהשתמש ברובה סער וברח מהמקום לאחר האירוע, הוא תושב קלקיליה בן 23 שעובד במפעל והיה מוכר לכוחות הביטחון. כוחות צבא ומשטרה עורכים אחריו סריקות באזור טול כרם.

דובר צה"ל רונן מנליס אמר כי צה"ל סבור כי מדובר בפיגוע חבלני. "יש לנו מספר סימנים ודברים שהשאיר שבאמצעותם ניתן להגיד שזה טרור", אמר מנליס, "בברקן 3,300 מועסקים פלסטינים בעלי היתרים. להבנתנו מדובר במפגע בודד. הוא אומנם לא הגיע בשבועות האחרונים אבל הוא לא פוטר".

על פי העדויות מהמקום, המפגע הוזמן לתקן תקלה במשרד, ולאחר שטיפל בה, ירד להביא את נשקו ופתח בירי לעבר מי ששהה במקום. במשטרה, בשב"כ ובכוחות הצבא מנסים לאתרו ובדקו האם הגיע למקום עצמאית או האם קיבל סיוע מאדם נוסף. לפי גורמים במפעל, העובד הגיע סמוך ל-7:30 ואם היה מגיע יותר מאוחר, האסון היה כבד יותר.

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון אמר: "המראות האיומים שראינו כאן ממחישים את הרשעות של המחבלים מהרשות הפלסטינית. לראות אישה צעירה שכובה על הרצפה כשהידיים שלה קשורות עם אזיקון. ככה, לירות באישה כפותה. ואח"כ הם מדברים על הנשים במחסומים. הרשעות הזאת בלתי נתפסת. צריך לחזק את התעשייה במקום הזה שמייצר דו קיום. נחזק את החיים כאן מול הרשות שמקדשת את המוות".