בית המשפט המחוזי בתל אביב, גזר היום (שני) 5.5 שנות מאסר, מאסר על תנאי, קנס בסך 750 אלף ש"ח, וחילוט בגובה 8 מיליון ש"ח, על דורון אלעד, שהורשע בגין מעורבותו בפרשה המכונה "צ'ק ליסט" (הבנק המחתרתי בבורסה ליהלומים), בעבירות על חוק איסור הלבנת הון, פקודת מס הכנסה, חוק מס ערך מוסף וכן עבירות שיבוש והשמדת ראיות. במסגרת הסדר טיעון נגזר על מנחם מגן, שותפו של אלעד בפרשה, ארבע שנות מאסר בפועל וקנס של 125 אלף שקלים. 

כזכור, מדובר בפרשה רחבת היקף בה נחשפה מסכת פעילות עבריינית כלכלית בהיקפי ענק. לפי הכרעת הדין, אלעד הפעיל יחד עם מגן עסק לא רשום למתן שירותי מטבע, בין השנים 2005-2011. במסגרת העסק השניים סיפקו חשבוניות כוזבות בהיקף של מעל למיליארד שקלים, תוך הסתרת פעולותיהם מרשויות המס ומהרשות לאיסור הלבנת הון. בנוסף אלעד ומגן גם דאגו לשבש את החקירה על ידי הסתרת תיעוד פעילותם העבריינית במקומות מסתור ועל ידי השמדתו. אלעד אף התחמק מתשלום מס הכנסה ומס ערך מוסף שנבע מהכנסותיו מפעילותו.
 
מגן הודה בכל המיוחס לו במסגרת חקירתו במשטרה ואף הפליל את אלעד, אולם בבית המשפט בחר שלא להעיד והוגדר "עד עוין". לאחר הליך משפטי ארוך ומורכב מאוד, אשר התבסס על חומרים שונים וכלל צילומי סתר המוכיחים את ביצוע העבירות, החליטה השופטת להרשיע את אלעד, אולם קבעה כי הפרקליטות לא הצליחה להוכיח את היקף הסכומים בהם בוצעו העבירות.

בית המשפט המחוזי בת"א. צילום: אתר הרשות השופטת


השופטת מתחה ביקורת על התנהלות המשטרה שלא ניצלה את חלון ההזדמנויות כאשר מגן הסכים לשתף פעולה. "סברתי, כי תקופת שיתוף הפעולה היתה 'שעת רצון' מבחינה חקירתית, בה חפץ מגן לומר את האמת, ואף דחק בחוקריו לספר להם עוד ועוד, והשתדל מאד לדייק בדבריו", כתבה השופטת בהכרעת הדין.

עוד הוסיפה השופטת כי לטעמה "שעת רצון זו לא נוצלה כהלכה, והחוקרים לא התמקדו בנקודות חשובות, שהיה ברור כבר אז כי הן שנויות במחלוקת, כמו למשל מעמדו של הנאשם בעסק, היקף המחזורים הכספיים וסוגי הפעילויות הפיננסיות שהתנהלו בעסק. החוקרים לא בררו את הטעון עד תום, ולא ערכו את העימות המתבקש בין הנאשם למגן. כך שעם סגירתו של חלון ההזדמנויות, נותרו חללים ראייתיים, המשליכים על מספר תחומים".

מפרקליטות מיסוי וכלכלה נמסר כי: "אלעד פעל כחוליה מרכזית בפעילות עבריינית שיטתית שבוצעה תחת מסווה של עסק למסחר ביהלומים בבורסה ליהלומים ברמת גן. במשך 7 שנים אפשרה פעילותו מסכת ענפה של הוצאת וקבלת חשבוניות כוזבות, ניכיון צ'קים, העמדת נכסים והמרת מטבע בסכומי עתק והכל ללא דיווח לרשות לאיסור הלבנת הון. כל זאת כאשר אלעד גורף לכיסו רווחים בסך מיליוני שקלים מבלי לשלם עליהם מיסים כחוק. אלעד אף השמיד ראיות ופעל לשיבוש חקירה עתידית של רשויות האכיפה. פעילותו, שנעשתה בתחכום רב על מנת להעשיר את כיסו הפרטי על חשבון הציבור כולו, סייעה להוציא כספים מחוץ לישראל וסיכלה את משטר הדיווחים העומד בליבו של חוק איסור הלבנת הון".