בית נבחרי ההסתדרות אישר היום (שני) סכסוך עבודה כללי במשק בנושא בטיחות בעבודה, בהמשך לאישור הסכסוך אמש בהנהגת הארגון. הסכסוך הוכרז על רקע מספר ההרוגים והפצועים בתאונות עבודה, כאשר רק מתחילת שנת 2018 נהרגו 31 איש ונפצעו קשה למעלה מ-100 עובדים. ההסתדרות פרסמה כי היא דורשת לקיים הסכם מול כלל הגורמים הרלוונטיים, שיכלול שורת אמצעים לשמירה והגנה על זכות העובדים לעבודה בטוחה. 



יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר: "הקטל ומספר הפצועים הגדל של העובדים הנפגעים במהלך עבודתם לא יכול להימשך. זו בעיה לאומית שהמדינה מוכרחה להתעורר ולשים לה באופן מיידי סוף. חייבים להחזיר את הבטיחות לעובדים. ההיגיון ותפיסת כבוד האדם שלנו כחברה לא עומדים בקנה אחד עם העובדה שבמדינת ישראל חיי העובדים נתפסים כחסרי ערך ונתקלים בחומה של אדישות"



"המספרים בלתי נתפסים, עוד ועוד עובדים נופלים למותם בהרג מיותר שאפשר למנוע בקלות, אך לצערי המדינה ממשיכה להתנהל כאילו לא איכפת לה מהנושא. עד כה, למרות ההתרעות החוזרות, לא נעשה צעד משמעותי לצמצום נגע הפגיעות בעבודה, ולכן אנו מכריזים על סכסוך עבודה כללי בכל המשק. זוהי חובתנו המוסרית והערכית כחברה להילחם נגד התופעה", הוסיף ניסנקורן. 



ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני), יו"ר השדולה לקידום הבטיחות, אמר בעקבות הכרזת ההסתדרות: "לנוכח ההפקרות המתמשכת בתחום הבנייה והזילות בחיי הפועלים שנופלים אל מותם, מדובר במהלך חברתי חשוב וראוי של ההסתדרות והעומד בראשה, אבי ניסנקורן. חייבים לקדם את מסכת החוקים שאני מוביל, ובראשם הקניית סמכות למפקחים לסגור אתרים, החלת תקן ראוי בחוק לפיגומים והרחקת חברות עברייניות בנייה ממכרזים ציבוריים".

כזכור, כבר לפני כחודשיים התריע יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, כי אם תימשך ההתעלמות מצד הגורמים הממשלתיים והמעסיקים, ולא ייעשה צעד משמעותי ומשנה מציאות של ממש לצמצום נגד הפגיעות בעבודה, ההסתדרות תכריז ותפעיל סכסוך עבודה כללי לאחר החגים. 
 
יו"ר ועד המנופאים הארצי דן ורשבסקי אמר בראיון ל"מעריב" בשבוע שעבר: "שר העבודה והרווחה חיים כץ עשה יותר מכל שרי העבודה לפניו כדי להיאבק בתופעה. אי אפשר להשליך עליו את כל האחריות כשמשרד האוצר מייבש את האכיפה מתקציבים, ושר האוצר, שמנהל בממשלה את נושא הדיור, לא נוקף אצבע בנושא. אם רוצים לפתור את הבעיה מהיסוד כל שרי הממשלה הנוגעים בדבר חייבים לשתף פעולה ולייצר מנופי סנקציות ישירות על הקבלנים".