בעקבות הוראת בג"ץ לשפר את תנאי הכליאה בארץ, תצביע הכנסת, עם חזרתה מהפגרה, על קיצור של עד שבעה חודשים מעונשי המאסר של כלל האסירים בישראל. דוד מלכא, שבתו הדס נרצחה בפיגוע בירושלים, ואריק לוברסקי, שאחיו נהרג ברמאללה, התייחסו הבוקר (שלישי) בתכניתה של אילה חסון ב-103FM לאפשרות של שחרור אסירים ביטחוניים. 
 
"אני חושב שאפשר למצוא פתרונות מקבילים במקום שחרור של עבריינים ביטחוניים", אמר אביה של לוחמת מג"ב הדס מלכא ז"ל, והוסיף: "אפשר לשחרר עבריינים פליליים שביצעו עבירות כלכליות, ולהמיר את שירותם בעבודות למען המדינה. מחבלים שמבצעים עבירות ביטחוניות צריכות להיות טאבו בישראל. הם מסכנים את בטחונה של מדינת ישראל ולא יכולים להיכלל יחד עם אלו שביצעו עבירות פליליות". 
 
לדבריו, "בתי נהרגה בפיגוע בשער שכם בירושלים, אלו ששוהים כעת בבתי הסוהר סייעו למרצחים להגיע למקום. החל ירי לעבר כוחות הביטחון והיא נרצחה. הגשתי ערעור על ההחלטה של ועדת השחרורים ואני מקווה שהוא יגיע לאוזניים קשובות. גם שב"כ מתנגד לשחרור עקב גורם הסיכון של אותם מחבלים במידה וישוחררו לחופשי".


 

לשיחה הצטרף אריק לוברסקי, אחיו של רונן לובסקי, לוחם דובדבן שנהרג ברמאללה. "אחי היה לוחם ביחידת דובדבן ונכנס למחנה פליטים בתוך רמאללה יחד עם חוליית ירי. בזמן שתחקר חשוד, נזרקה עליו לבנת שיש שהביאה למותו. הרוצח נתפס והחוליה הסגירה את עצמה".

על ההחלטה שלו ושל משפחתו לעזוב את הדיון בנוגע לשחרור האסירים הביטחוניים, סיפר: "מלכתחילה לא רצינו שהמחבל יישב בכלא וייהנה מהתנאים שהוא מקבל שם. השר ארדן טען הבוקר שאין מחבלים שעושים תואר במהלך שהותם במאסר, אך זה לא נכון. יש עדויות לכך. יש עוגיות, טלוויזיה בכלא ואפילו שמעתי על הטרדות מיניות של סוהרות. התנאים בכלא הם אינם של ענישה". 

"שמעתי הרבה פעמים שרבים מחברי הקבינט תומכים בעונש מוות למחבלים", הוסיף לוברסקי. "גם אני תומך בחיקוק האפשרות הזו וביקשתי מהרכב השופטים שיאפשר את הדבר הזה. אין בחוק משמעות שכל מקרה יוביל להרג של המחבל מראש. הבקשה שלנו לגיטימית והתעלמו ממנה לחלוטין. המדינה ובית המשפט צריכים להעביר מסר ראוי לאלפי הלוחמים שמאפשרים לכולנו, גם לבתי המשפט, חיי שגרה בכל הארץ. זה המסר".

לטענתו, "יש רוצחים שמגיע להם עונש מוות. אם נשב בחיבוק ידיים ונשמע הצהרות של פוליטיקאים לא נגיע לשום מקום. אנחנו נאבקים בסופו של דבר ברוצחים, אלו אנשים שמנסים להרוג אותנו. אותו מחבל שרצח את אחי סיפר שהוא כיוון את האבן לראש של אחי כמו צלף. זה היה רצח מתוכנן באמצעות אבן במשקל של 18 קילו".

"האמא של המחבל היא זו שייצגה את הבקשה של המדינה הפלסטינית באו"ם ונפגשה עם אבו מאזן", סיכם, "היא הפכה לגיבורה שמייצגת אותם. אותה המשפחה של הרוצח קיבלה לאורך השנים למעלה משלושה וחצי מיליון שקלים".