"במשך מאות שנים נוצרים ראו את היהודים באור שלילי. היה קיים כל נושא עלילת הדם והרדיפות, ואילו היום הם שינו את תפיסתם, והרבה מאוד נוצרים, במיוחד האוונגליסטים, תומכים ביהודים ובמדינת ישראל", אומר דיוויד פרסונס (59), סגן נשיא השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים. "אבל עדיין יש נוצרים קיצוניים שמפיצים שקרים על ישראל. כנסיות נוצריות מסוימות יוצאות נגד ישראל ותומכות ב־BDS, והדרך הטובה ביותר להתמודד עם השקרים הללו היא באמצעות הרצאות של נוצרי אחר שתומך בישראל".

השגרירות הנוצרית הבינלאומית, ארגון בינלאומי של נוצרים אוהבי ישראל שמרכזו בירושלים הוקמה בשנת 1980, ויש לה סניפים ונציגויות בכ־90 מדינות ברחבי העולם, שמטרתם קידום תמיכה במדינת ישראל בקרב קהלים נוצריים. פרסונס הגיע ארצה לפני כ־20 שנה כדי לעבוד בשגרירות הנוצרית. כחלק מפעילותו הוא גם מופיע מדי שנה בפני עשרות אלפי נוצרים ברחבי העולם ועוסק בהסברה פרו־ישראלית.

בישראל ביקר לראשונה ב־1982 בהיותו נער. "כבר אז הרגשתי שקיבלתי קריאה מאלוהים לעזור לישראל", הוא מספר. "לאחר כשמונה שנים, כשראיתי בטלוויזיה את מלחמת המפרץ הראשונה, את הסקאדים נופלים ואת הישראלים במסכות, החלטתי לעזוב את עבודתי כעורך דין ולעבוד כלוביסט בקונגרס. רציתי להקדיש את החיים שלי למען ישראל. ייצגתי ארגונים נוצרים־ציונים, והייתי ממנסחי החוק להעברת השגרירות האמריקאית לירושלים. זה היה אחד הדברים החשובים שעשיתי".

על מה אתה מדבר בהרצאותיך?

השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים. צילום: מאיר עוזיאל
השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים. צילום: מאיר עוזיאל

השאלה הפופולרית   

לדברי פרסונס, בעקבות החלטת אונסק"ו מאוקטובר 2016, שהתעלמה מהקשר ההיסטורי של היהדות להר הבית, פנתה השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים לנוצרים ברחבי העולם וביקשה מהם לשלוח לאונסק"ו ספרי תנ"ך שבהם מוזכרת ירושלים בהקשר לעם היהודי. אלפי ספרי תנ"ך הגיעו לארגון. כמו כן, לפני כמה שנים, במהלך כנס של אלפי נוצרים אוונגליסטים המגיעים לישראל מכל העולם מדי חג סוכות (השנה הגיעו לכנס כ־6,000 איש), חילקו למשתתפים חוברת ובה רשימה של מאות מוצרים כחול־לבן, זאת בתגובה לפעילות ה־BDS.

כמו כן, פרסונס כותב מאמרים באתרים ובעיתונים הפונים לקהלים נוצריים ועוסקים בישראל ובזכות העם היהודי לארצו, ומפרסם ניוזלטרים המופצים לעשרות אלפי נוצרים בעולם. "המטרה שלנו היא לחזק את המעמד של ישראל ואת התמיכה בה בקרב הנוצרים", הוא אומר. "אדם יהודי לא יכול לדבר בשם ישו, ואילו אני מזכיר את ישו בהרצאותיי, מקשר זאת לישראל וקורא לנוצרים לתמוך בישראל".

מהן השאלות השכיחות שאתה נתקל בהן בהרצאותיך?
אנשים רוצים לדעת אם בונים מחדש את בית המקדש. זו נהייתה השאלה הכי פופולרית בתקופה האחרונה. אנשים גם שואלים אם הם יכולים לעלות לארץ, כי הם רוצים להיות חלק מעם ישראל. החלום שלנו הוא שישראל תהיה בטוחה וחזקה, ושאכן יתגשם חזון הנביאים שישראל תהיה אור לגויים".