יממה לאחר שהתפרץ לפרמיירה של הסרט "המראה של השמש", המספר את סיפורה יוצא הדופן של תמר אריאל ז"ל שנהרגה במפולת השלג בנפאל, אריאל שטסמן עודנו עצור בתחנת המשטרה לאחר שהפר צו הרחקה. שטסמן מטריד את משפחת אריאל מאז נהרגה תמר בשנת 2014. הוא טוען כי הכיר אותה לפני שנפטרה ומכפיש את המשפחה בכך שאינה ממשיכה את מורשתה האמיתית של תמר. בעבר הקים סככה מעל קברה ולא אפשר למשפחה להתקרב לחלקת הקבר. בית המשפט הוציא נגדו שוב ושוב צווי הרחקה לחצי שנה וצו ההרחקה הנוכחי צפוי לפוג בפברואר הקרוב. שטסמן נעצר ונשלח להסתכלות פסיכיאטרית. מאז פרסום הכתבה שוחרר שטסמן לביתו.



מתפרע בפרימיירה של הסרט. צילום: יניר קוזין

בשיחה עם "מעריב" אומר אחיה של תמר, יאיר, כי הם דורשים מבתי המשפט לטפל במקרה. "אנחנו מבקשים מהמדינה שתיקח אחריות, אם צריך לסגור אותו בבית משוגעים שייסגר בבית משוגעים, אנחנו לא יכולים להתמודד עם זה עוד. לא מספיק הכאב שלנו על לכתה של תמר, אנחנו גם צריכים להתמודד עם האיש הזה שהוא לא בקו השפיות?".



לדבריו, "זה לא הגיוני שמדי חצי שנה אנחנו ניגש לבית המשפט ונבקש צו הרחקה לעוד חצי שנה. בינתיים שטסמן מפר אותו ומטריד את המשפחה".



אריאל שטסמן מתפרע בפרמיירה של הסרט על תמר אריאל. צילום: יניר קוזין
אריאל שטסמן מתפרע בפרמיירה של הסרט על תמר אריאל. צילום: יניר קוזין



יאיר סיפר כי מאז קיבל צו הרחקה, שטסמן שולח למשפחה המורחבת ולאזרחים אחרים מיילים מכפישים נגד משפחתה של תמר. בצו ההרחקה האחרון נאסר על שטסמן להתקרב לקברה של תמר עד 5 מטרים, בפועל שטסמן יכול להגיע לחלקה הקבר ולהמשיך להטריד את המשפחה. "לא יכול להיות שאין מי שייקח עליו אחריות, אם זה אפוטרופוס או מישהו אחר או מוסד סגור. אין לנו יותר כוחות להתמודד עם זה", הוא אומר. 



ממשטרת ישראל נמסר כי מרגע שהתקבלה קריאתו של יאיר הם הגיעו במהירות למקום, מכיוון שלא רצו להפריע לסדר הציבורי המתינו עד שהסרט נגמר והוציאו את שטסמן מן האולם.