ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף אתמול בטקס האזכרה הממלכתי בהר הרצל לזכרו של השר לשעבר רחבעם זאבי, שנרצח ב־2001 בידי מחבלים. נתניהו התייחס בדבריו לפיגוע באזור התעשייה ברקן.

ראש הממשלה אמר: "תמיד חושבים שראינו את השפל של הבהמיות - ובכל פעם אנחנו מגלים שאנו טועים. המחבל המנוול והמתועב הזה ביקש להרוג יהודים, בא לרסק את החיים המשותפים בברקן. אני סומך על כוחות הביטחון שהם ישיגו אותו ונמצה איתו את מלוא הדין. נזכור לנצח את קים וזיו ונבסס את ברקן".

נתניהו פנה אל בני משפחת זאבי ואמר: "רוצחים נקלים גדעו את חייו של גנדי לפני 17 שנים. תרבות המוות שהם מייצגים משקפת את השנאה, תאוות הדם והרצח של מי שהופכים שופכי דמים לגיבורים". 


"הם קטלו את גנדי, זה נכון, הם קטלו את זיו וקים אתמול, זה נכון, ומעת לעת נופלים מיטב בנינו ובנותינו. זה לא עוצר אותנו, זה לא עצר אותנו, זה לא יעצור אותנו. הארץ פורחת, צומחת ומתחזקת, ומדינת היהודים חזקה ואיתנה מתמיד, וכך ימשיך להיות אם רק נשמר את הלהבה היוקדת ואהבת ציון. האהבה הזאת לציון ולמולדת של רחבעם זאבי, גנדי, זכרונו לברכה, יהיה זכרו ברוך".

בתוך כך, הודיעו אתמול חברי הכנסת של סיעת מרצ כי גם השנה יחרימו את הישיבה השנתית המיוחדת שתקיים מליאת הכנסת בשבוע הבא לזכרו של זאבי. "את מורשת גנדי המפוקפקת והעבריינית הכנסת צריכה להוקיע ולגנות, ובכך להעביר מסר חד, ברור וערכי לציבור הישראלי". בד בבד, בשבוע הבא תנסה תנסה ח"כ מיכל רוזין לקדם את הצעת החוק שלה לביטול החוק להנצחת זכרו של רחבעם זאבי.