מגיעים לישורת האחרונה: השר לביטחון פנים, חבר הכנסת גלעד ארדן, ייפגש היום (רביעי) עם שניים מתוך שלושת המועמדים לתפקיד מפכ"ל המשטרה, ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז ירושלים כיום ודוד ביתן, מפקד מחוז תל אביב הנוכחי, ויערוך עמם ראיונות. עם  המועמד הנוסף, ניצב בדימוס משה צ'יקו אדרי, מנכ"ל משרד לביטחון פנים והאיש שעובד בצמוד לשר, יקיים את הראיון בימים הקרובים.



כזכור, לפני חודש הצהיר השר ארדן על מועמדותם של השלושה, וזאת לאחר שקבע כי המפכ"ל ימונה מתוך הארגון. השר הודיע כי השלושה יועברו לבדיקה במכון חיצוני, ובמקביל יעברו מספר ראיונות עם השר עצמו, במהלכם יצטרכו לשטוח בפניו את חזונם ואת תוכניתם לעמוד בראש המשטרה וליישם את מתווה הדרך והיעדים שהציב לשלוש השנים הבאות.

ארדן. צילום: פלאש 90
ארדן. צילום: פלאש 90

 
עם תום הסבב הראשון, יקיים השר מפגש עבודה נוסף עם המועמדים או לפחות עם חלק מהם, שהצליחו לשכנע אותו ביכולתם לעמוד באתגרים, וכן עם מי מהם שיעברו את המבדקים החיצונים.

לפני כחודש נפגש ארדן עם המפכ"ל היוצא, רב ניצב רוני אלשיך, והודיע לו כי החליט שכהונתו כמפכ"ל לא תוארך לתקופת כהונה נוספת וכי היא תסתיים כמתוכנן, בחודש דצמבר, במועד אותו קבעה הממשלה בעת מינויו למפכ"ל. על ההחלטה של ארדן פורסם לראשונה במעריב אונליין כבר בחודש אפריל.