בעוד פחות מחודשיים חברת קדימה מדע האחראית על תוכנית שלבים המעסיקה מורים לילדים חולים הלומדים בבתיהם, אמורה לסיים את עבודתה ומכרז חדש מטעם משרד החינוך עוד לא פורסם. אי פרסום המכרז מעמיד את הילדים והמורים באי ודאות לגבי המשך קיום הלימודים. בנוסף, מתעכבות התקנות החדשות שגובשו לילדים החולים כדי למנוע את הבעיות הרבות הקיימות בנושא ובינתיים ועד עובדי תוכנית שלבים שובת היום (רביעי) במחאה על סירוב לטענתו של קדימה מדע לנהל משא ומתן על תנאי העסקתם. 

שרונה נמר, חברת מטה המאבק למען חינוך שווה זכויות לילדים חולים, אמרה ל"מעריב-אונליין" כי "במשרד החינוך לא לוקחים אחריות על הילדים שלנו, מבחינתם הכי טוב שהילדים שלנו לא יהיו קיימים בכלל. הפרטת השירות החינוכי וכיום גם עיכוב משמעותי ביציאה של מכרז חדש מצביע על הפקרת הילדים בצורה הכי אכזרית שיכולה להיות. חינוך עבור הילדים שלנו זה פתח לחיים רגילים, להרגיש בריאים, להיות שווים בין כולם ולהצליח. הגיע הזמן לשינוי".
אילנה יוחננוב, מורה בתוכנית כבר 16 שנים, מסבירה על הקושי בחוסר הוודאות בשל אי פרסום המכרז. "המכרז הקודם יצא בסוף דצמבר וגם השנה נראה שכך יהיה. בינואר לא רק שהמכרז צריך לצאת אלא צריך להיות זכיין חדש ואנחנו צריכים לדעת לאן פנינו מועדות בשנים הקרובות. אנחנו באוויר בצורה הכי נוראית שיש, אין לנו מושג מה הולך להיות איתנו עוד חודשיים. קדימה מדע אומרים שמשרד החינוך צריך להוציא את המכרז ושם אומרים שהוא עוד לא יצא והכל באוויר. נכון לעכשיו אין לנו אבא ואמא. משרד החינוך לא חתם על חוזה הארכה ואנחנו במצב הכי גרוע שיכול להיות, לא רק שמשרד החינוך מפריט אותנו, גם על ההפרטה הוא לא לוקח אחריות. לא רק אנחנו באוויר, גם הילדים - אותם הילדים שגם ככה הגורל לא בדיוק חייך אליהם ואף אחד לא לוקח עליהם אחריות".

לדברי מרטין וילר, ראש ענף חינוך בכוח לעובדים המאגד את מורי שלבים, ההתייחסות אליהם לוקה בחסר: "ההתעלמות של משרד החינוך מהעובדים האלה היא בזיון. המשרד מתייחס אליהם כמו עובדים סוג ב' ולא כמו עובדי הוראה עם תארים מתקדמים ומחויבות אין קץ לעבודה וזה מה שהם. דחיית המכרז, קביעת תנאי ההעסקה מעל הראש של העובדים וההתעלמות מהמצוקות והקשיים היומיומיים שלהם, היא בושה וחרפה. כוח לעובדים לא מאחל לאיש מבכירי משרד החינוך להזדקק לשירותי התעסוקה בקיץ, כפי שעובדי ההוראה בתכנית שלבים נזקקים להם בשל קטיעת הרצף התעסוקתי וההכנסה הירודה".
ממשרד החינוך נמסר: טיוטת תקנות ילדים חולים פורסמה להערות הציבור. לאחר בחינת ההערות ותיקון הנוסח, הוא יובא לדיון מסודר בכנסת. אשר לעניין המכרז, יובהר ששירותי החינוך הביתיים, לתלמידים חולים, ימשיכו להתקיים ברצף, ומטרת המשרד היא לשפרם ולחזקם.
מקדימה מדע נמסר: קדימה מדע רואה לנגד עיניה את טובת הילדים ותמשיך להפעיל את תכנית שלבים בהתאם לתנאי ההתקשרות עם משרד החינוך. קדימה מדע אינה יכולה להתייחס לכתב מכרז שטרם פורסם ותוכנו אינו ידוע.