איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולפגעי תקיפה מינית מדווח היום (רביעי) כי בעקבות קמפיין #לא_התלוננתי חלה עלייה של כ-50% בפניות למרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בכל רחבי הארץ. פונות רבות תיארו תחושה של "הצפה", בעקבות החשיפה האינטנסיבית לסיפורי פגיעה.



עוד עולה מהנתונים, כי מספר הפניות לקו הגברים הוכפל ביחס לממוצע (עלייה של מעל 100%) וכן נצפתה מגמה של הרחבת פרופיל הגברים שפנו לסיוע - גברים מבוגרים יותר פנו בנוגע לפגיעות שהתרחשו בעברם. העלייה הגדולה ביותר נרשמה בצ'אט הסיוע, אשר רשם גידול של 140% במספר הפניות כשחתך הגילאים המאפיין את הצ'אט עומד על 17 עד 30.



נפגעת תקיפה מינית, אילוסטרציה. צילום: מאור וינטרוב
נפגעת תקיפה מינית, אילוסטרציה. צילום: מאור וינטרוב



אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אומרת בעקבות הנתונים החדשים: "חשיפה נרחבת לתכני פגיעה מינית, כמו זו שחווינו בשבוע האחרון במחאת #לא_התלוננתי, מעוררת בנפגעות ובנפגעים רבים הצפה של תכני הפגיעה שחוו בעצמם/ן, אשר גוררת קושי נפשי ורגשי ולעיתים אף משליכה על יכולת התפקוד.



חשוב לציין כי תחושות כאלו הן טבעיות ונורמליות. ב'רגעים' תרבותיים כמו זה, הסטטיסטיקה המוכרת לנו היטב מקבלת פנים. יחד עם זאת, חשוב לזכור שרבות ורבים נושאים עימם את הפצעים כל הזמן - גם כשהנושא לא בראש הכותרות, וחובתנו כחברה לאפשר להם מזור והכרה".



סוליציאנו הוסיפה: "מרכזי הסיוע עומדים לרשות נפגעות ונפגעים בכל עת, ואנו מזמינות כל מי שרוצה לדבר או שוקל/ת את צעדיו/ה לפנות אלינו. 1202 - קו סיוע לנשים, 1203 - קו סיוע לגברים.