טרור בלוני התבערה נמשך:בלון תבערה אותר הבוקר (שישי) על מעקה בטיחות ברחוב שפרינצק בראשון לציון, ונוטרל בידי חבלן של משטרת ישראל, זאת לאחר שאתמול אותר בלון חשוד בבת ים, שהתברר לבסוף כמתיחה. 



"מהמשטרה נמסר כי בכל אירוע של חפץ חשוד או בלון תבערה יש להתקשר למוקד 100 של משטרת ישראל ולהתרחק מהמקום עד לסיום טיפול חבלני המשטרה בחפץ החשוד".

אתמול, כאמור, נמצא בלון חשוד ברחוב בר אילן בבת ים. כוחות משטרה הגיעו למקום האירוע וחסמו את הרחוב לתנועת הציבור וכלי רכב. מאוחר יותר הודיעה המשטרה כי מדובר במתיחה.

מוקדם יותר באותו יום הוזעקו שוטרים וחבלני משטרה לעמק המצלבה בירושלים, בעקבות דיווח על איתור בלוני תבערה. אזרחית שאיתרה את הבלונים אספה אותם ועזבה את המקום, ורק כאשר הגיעה למחוז חפצה הזעיקה את המשטרה. 

בתוך כך, שריפות נוספות התרחשו אתמול בין הקיבוצים כרמיה וזיקים בעקבות בלוני תבערה. הפרחת בלוני התבערה ממשיכה למרות הניסיונות הישראלים להגיע להסדרה מול ארגון החמאס ברצועת עזה, וההערכה של גורמים דיפלומטים כי ישראל וחמאס הולכים לקראת רגיעה. 
 
כזכור, שלשום העבירה ישראל שש מכליות סולר, במטרה לספק עוד שעות חשמל לרצועה, שנמצאת במשבר קשה בנוגע למשק האנרגיה. בחמאס אף צופים כי זה לא יהיה המהלך האחרון מצד ישראל בדרך להפסקת אש עם הארגון. על פי דובר התנועה, עבד אל לטיף קאנוע, "אחרי העברת הסולר, יהיו צעדים נוספים, בין אם הרשות הפלסטינים מסכימה או מתנגדת לכך".