חגי אלעד, מנכ"ל בצלם, צפוי לנאום במועצת הביטחון של האו"ם נגד מדיניות ישראל ביהודה ושומרון ועורר עליו שוב ביקורת על הדרך בה הארגון מתנהל. "קל להגיד עלינו שקרים והשמצות אבל לא ראיתי שסתרו דבר אחד", אמר היום (ראשון) אלעד בכאן ב', "ישראל שולטת בכל אספקט של הפלסטינים, החל מהלידה, בנייה, יציאה לחו"ל, מציאות שבה הפלסטינים חשופים כל המן לשליטה שלנו בליווי אלימות מתנחלים".



לגבי הביקורת על כך שהדברים נאמרים לארגונים בינלאומיים ולא בדיון בתוך הציבור הישראלי אמר אלעד כי "הכביסה המלוכלכת גלויה לעין כל מזה זמן. זאת שאלה צינית. הרי נתניהו מדבר בחו"ל ובנט מדבר בחו"ל. מועצת יש"ע לא מייצגת אף אחד ולא נבחרה והיא מדברת בחו"ל. יש בישראל מאות אלפי אנשים שתומכים בבצלם".



עוד הוסיף אלעד כי "מה שאנחנו מחליטים לעשות כאן זה גם פונקציה של מה שאומרים בחו"ל. ישראל לא הרסה לפני שלוש שנים את סוסיא כי ארה"ב לחצה עלינו. חודשיים אחרי הנאום הקודם התקבלה החלטה 2334 שכללה את אשרור אי החוקיות של ההתנחלויות. בוודאי שהאו"ם יכול לעשות הרבה יותר מזה. ההסכמים שישראל נהנית מהם מבוססים על זכויות אדם ודמוקרטיה ומה שקורה ביהודה ושומרון רחוק מזה".



שגריר ישראל באו"ם, דני דנון התראיין אף הוא והגיב לדברים של אלעד."לא נראה לי שיש ארגון זכויות אדם פלסטיני שהיה מגיע לאו"ם וחוזר בשלום. יש כאן צביעות רבה. ארגון בצלם חוצה את הקווים ומכפיש את חיילי צהל ומדינת ישראל וקורא לאו"ם להתערב. אני רגיל לשקרים של הנציג הפלסטיני ואתמודד גם עם השקרים של נציג בצלם".



"קח את הנושא של חאן אל אחמר", הוסיף דנון, "אני לא זוכר שבית המשפט פסק נגד יהודים הם הלכו לאו"ם. בארץ יודעים כולם שזה ארגון קטן ומאוס על ידי רוב האנשיםץ מדינות זרות ממנות את שכרו של מנכ"ל בצלם ומזמינות אותו לדבר נגד מדינת ישראל".