"מילדותי הייתי ציוני, ומאוד עניין אותי האופן שבו ישראל מוצגת בעולם. בהיותי נער בן 15־16, כשהייתי קורא כתבות בעיתונות העולמית, הייתי מתעצבן מהשקרים שכותבים על ישראל, מכך שתמיד מאשימים את ישראל ומוציאים דברים מהקשרם", מספר אבי אבלו, בעל חברת 12 Tribe Films, המפיקה סרטונים על ישראל ומפיצה אותם דרך דפי אינטרנט ורשתות חברתיות. 
 
אבלו (45) מתגורר באפרת, גדל בארצות הברית ועלה ארצה בגיל 16. "אני עדיין שומר דף עבודה שכתבתי בבית הספר בכיתה ד'", הוא מספר. "בדף הייתי צריך לרשום שלושה חלומות שלי. החלום הראשון היה לעלות לישראל; החלום השני היה לשרת בצה"ל; והחלום השלישי היה להיות עשיר כדי לתת הרבה צדקה. את השניים הראשונים הגשמתי, ועל השלישי אני עדיין עובד".
 
תחילת העיסוק של אבלו בהסברה הייתה בקיץ 2005, כשביקש חופשה מעבודתו כדי לעזור לתושבי גוש קטיף במאבקם נגד ההתנתקות. "הבנתי שאסון גדול עומד להתרחש לא רק לאנשי גוש קטיף, אלא לכל מדינת ישראל וליהדות העולם", הוא מספר. "הגעתי לשם והפקתי סרט על הפינוי בשם 'משחק ביתי'. זה היה אחד הסרטים הכי מרגשים מבחינתי, ששודר בכל העולם. עד היום מדי תשעה באב יש מאות הקרנות של הסרט הזה, גם בארץ וגם בחו"ל. מטרת הסרט לא הייתה פוליטית, אלא לאחד את עם ישראל. רציתי להראות את תושבי הגוש כאנשים רגילים. הצטערתי לא רק על כך שנהרסו בתיהם, אלא גם על כך שהם הפכו להיות אויבי העם. הייתה שנאה כלפי גוש קטיף. לסרט הייתה הצלחה אדירה, ובעקבות כך החלטתי לעסוק בהסברה ולהשתמש באינטרנט וברשתות החברתיות כדי להפיץ את האמת על ישראל ועל עם ישראל". 

איזה חומרי הסברה אתה מפיק?
"לחברה שאני עומד בראשה יש רשת של דפים בפייסבוק עם יותר ממיליון עוקבים, כשהראשי בהם הוא Israel Video Network. אנו גם מפרסמים את הסרטונים באתר IsraelUnwired.com ויש לנו גם אתר בצרפתית. כמו כן, יש לנו מאות אלפי נרשמים לתפוצת המייל שלנו, שמקבלים מאיתנו סרטונים על עם ישראל, על מדינת ישראל ועל מה שקורה באזור". 
 
מה התוכן של הסרטונים?
"אנחנו מוציאים סרטונים, בין היתר על פעילותו של צה"ל, סרטונים תיירותיים המראים את יופייה של ישראל, ואפילו סרטונים שבהם רואים ישראלים עוזרים למדינות העולם השלישי. בקרוב נוציא גם סרטונים על קבר רחל והשקר של האו"ם ואונסק"ו שמגדירים את קבר רחל כמקום קדוש לאסלאם ולא ליהדות. יש לנו גם סרטונים על הטרור האסלאמי בכל העולם. אנחנו רוצים להראות שהמאבק בארץ הוא לא רק שלנו, אלא מאבק כלל־עולמי של האסלאם מול כל מי שאינו מוסלמי".
 
"חינוך לשנוא"

אבלו מסריט סרטונים מכל רחבי הארץ. "בכל יום אני עושה סרטוני לייב בפייסבוק", הוא מספר. "אני אוהב לדבר מהרחובות של ירושלים או לקפוץ לעיר העתיקה, לכותל המערבי ולעלות להר הבית. אבל אני גם עושה סרטונים מהכנרת, מהגולן או מחוף גורדון בתל אביב".
 
מי קהל היעד שלך?
"רובו מארצות הברית, אבל נכנסים לאתר ולדפים שלנו גם עשרות אלפי אנשים מכל העולם, כולל ערבים מהמזרח התיכון, מירדן, מקטאר, מערב הסעודית, מלבנון וממצרים. אני גם מקבל מהם מיילים ומסרונים. יש מוסלמים שמודים שאנו מראים את האמת על ישראל, כי הם מקבלים חינוך לשנוא אותנו. מלמדים אותם שאנחנו השטן".
 

רוב השאלות המופנות אל אבלו מעוקביו נוגעות למצב הפוליטי והאזורי. "הם רוצים, למשל, לדעת מה אני חושב על האזור, על פתרון שתי המדינות", הוא מספר. "התפיסה שלי היא שבלי להגיד את האמת על עם ישראל והקשר ההיסטורי שלנו לארץ ישראל, לא רק שלא יהיה שלום, אלא שהשנאה כלפינו בעולם רק תגדל. הדרך היחידה לחיות בשלום עם שכנינו הערבים זה שאנחנו נבין ושהם יבינו שבית המקדש הוקם על הר הבית בירושלים, ושבחברון קבורים אבות־אבותינו. אם אין זכות ליהודי לגור בחברון, אז אין גם זכות ליהודי לגור בתל אביב. הסיבה היחידה שאנחנו גרים בישראל היא שאנחנו יהודים. אנחנו צריכים להתגאות בכך ולא להרגיש רע או להתנצל. זה הכיוון ההסברתי שלנו".