אחרי שלושה ימים רצופים של ביטול רכבות - מחדל רכבת ישראל נמשך. למרות שדוברות הרכבת הבהירה כי טופלה הבעיה הטכנית במסילה, קווי הנסיעה מלוד לירושלים המשיכו להתבטל גם הבוקר (שלישי) כאשר בשל עיכוב של צוותי חשמול המסילות בוטלו ארבע הרכבות הראשונות בקו ירושלים האומה-נתב"ג. מדובר בתקלה הרביעית בתוך שבוע.

ד"ר ישראל טל סרנגה, מנהל אגף הדוברות וההסברה של רכבת ישראל, התארח בתוכניתה של איילה חסון ב-103FM וניסה להרגיע את הציבור הזועם: "הקו בין ירושלים לנתב"ג הוא הקו החשמלי הראשון בישראל. אמש נתקעה הרכבת ובה 150 נוסעים במנהרה עקב תקלה בקטר החשמלי. הזנקנו קטר כונן שהגיע תוך זמן קצר לרכבת ומשך אותה בחזרה לנתב"ג".

חסון ציינה כי היא מכירה את הקווים החשמליים המהירים בטוקיו, ושיבחה אותם. דובר הרכבת השיב: "אנחנו בדרך לשם. אנחנו לומדים את הקו החשמלי החדש ומתחקרים אותו. בסופו של דבר הקו בהרצה ויישאר כך עוד מספר חודשים".

"על חשבון המדינה עושים כאן הרבה דברים בהרצה", ציינה חסון, "זה ז'אנר חדש בו אנשים עושים דברים במשך שנה וחצי על חשבוננו. בחיים האמיתיים אין דבר כזה".

סרנגה הסביר: "האופציה השנייה הייתה להריץ את הקו במשך חצי שנה עד שנה ללא עליית נוסעים. העדפנו לאפשר עליית נוסעים מצומצמת. הציבור חייב להבין שכל מה שאנחנו עושים זה עבורו ובשבילו. הרכבת תהיה מדהימה, פשוט מדהימה. אנחנו ערוכים גם אם יהיו תקלות נוספות. חשוב לזכור שב-2012 התחלנו לבנות את הקו ותוך שש שנים הוא כבר עומד לתפארת מדינת ישראל".