יום הזיכרון השנתי ליצחק רבין, שבדרך כלל טעון במיוחד ומביא עמו אמוציות רבות וביקורת על אופי השיח הציבורי המתסיס, גרם השנה לסערה של ממש לאחר שנכדיו של יצחק רבין תקפו בטקס הזיכרון הממלכתי בהר הרצל את ראש הממשלה נתניהו. נכדתו של רבין, נועה רוטמן, הגדילה לעשות והזהירה מפני רצח פוליטי נוסף בעקבות ההסתה. אורי זכי, מייסד החזית הדמוקרטית בישראל, שוחח עם ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM וטען כי טענות הנכדים היו מוצדקות. לדבריו, "אין ספק שהיה מדובר בטקס ממלכתי ובו נאמרו דברים לא ממלכתיים. אך הם נאמרו בעקבות הסתה גדולה מהממשלה".



"כולנו זוכרים את נועה רוטמן, היא הפכה להיות סמל האבל של יצחק רבין", אמר. "נכדיו הם סמל של המשפחה שסבלה באופן אישי מהסתה, גם כזו שהוביל ראש הממשלה הנוכחי וגם הסתה לאומית שבעקבותיה רבין נרצח".



מגל התייחס לנאומה של נועה רוטמן בטקס ואמר כי "יש כאן אירוע בו נרצח הסבא של נועה, אך גם נרצח ראש ממשלת ישראל. אני תוהה האם ביום כזה לא כדאי לנסות לחבר את העם במקום לעסוק בהכפשות האשמות".





"יש הבדל בין ביקורת לבין הסתה", זכי תקף, "אתה עושה כאן טיוח תוך האשמת הקורבן. לצערי הרב הממשלה הזאת, השרים הבכירים בה וגם חברי הכנסת מעורבים בהסתה לא פחות גרועה, אם לא יותר גרועה משהייתה בימי רצח רבין. רק לאחרונה מנכ"ל הקרן החדשה לישראל ספג התקפות נבזיות אישיות מראש הממשלה ובכך הייתה סכנה לחייו בצורה ברורה. זו רק דוגמא אחת מיני רבים. תמיד מותר לבקר אבל מעולם לא היה כאן מקרה בו ראש ממשלה תקף אזרח באופן כזה. הוא פשוט איבד כל רסן".



דוידוב השיבה כי "אני חושבת שכשראש הממשלה ושרים שרצים אחריו תוקפים את השמאל הם בעצם מתירים את דמינו. אנחנו כבר מזמן לא שולטים בתקשורת כמו שנוהגים לטעון". זכי הצטרף לדבריה והשיב כי "הטענה שהשמאל שולט בתקשורת היא גם חלק מההסתה. אין היום אף תוכנית עם שמאלני שאין בה גם ימני".



מגל דחה את הטענות והשיב כי "רק רדיו 103FM היא תחנה מאוזנת. תסתכלו על הערוצים אחרים. אפשר לספור שמאלנים וימניים בתקשורת ולראות. בואו נקים ועדה חיצונית ונבחן את הנושא. בעיניי, כל זה עדיין לא מצדיק חריגה מהטקס הממלכתי. אני רוצה שידברו על רצח ראש הממשלה ולא שהנכדה שלו תתקוף את ראש הממשלה הנוכחי. השבחים כלפיה ומחיאות הכפיים פסולות בעיני".



"ראש הממשלה איבד כל רסן". אורי זכי. צילום: יח"צ



"אני אכן מניח שהייתה חריגה מכללי הטקס בדבריה", זכי הבהיר, "אך לנוכח הנסיבות הלאומיות והאישיות, כולל זהותו של ראש הממשלה הנוכחי, שלקח חלק בהסתה גם אם לא התכוון שזה יגיע לרצח, זה היה נדרש. אני מקווה שראש הממשלה בנימין נתניהו הקשיב לדברים שאמרו נועה רוטמן ויונתן בן ארצי וייזכר בימי הזיכרון לרבין לפני שיאמר דבר כזה או אחר. אני בטוח שכואב לו מאוד שההסתה שהוא היה מעורב בה הובילה לרצח ולכן אני ממליץ לו שייקח עוד כמה נשימות לפני שהוא יורה עוד ציוץ בטוויטר".