לאחר שמועמדותה נפסלה בבית המשפט, ולאחר דרמה מורטת עצבים, העליון הפך את ההחלטה, חזרה עינת קליש רותם למירוץ על ראשות עיריית חיפה, שהיא מקווה להדיח את ראש העיר המכהן, יונה יהב. בריאיון לאיילה חסון ב-103FM סיפרה קליש על היממה האחרונה: "יש אנחת רווחה ושמחה גדולה לאחר המאבק. כבר שנים שאני חברת מועצה בחיפה והחלטתי להגיש מועמדות לראשות העיר. רצתי בית-בית ודלת-דלת ותכננתי את מערכת הבחירות. לאחר שהגשנו את הניירות נודע לנו שוועדת הבחירות ביקשה לפסול את מועמדותי. לאחר שהגענו לבית המשפט התגלה שנפלה טעות שנדרשה תיקון וכעת שבתי למירוץ".



"הבעייתיות בפסילת המועמדות שלי בעיני הייתה בדרך בה נעשתה. בדרך כלל כשיש טעות כלשהי ניתן להרים טלפון ולבקש לתקן. לצערי לא הרימו לי טלפון והוחלט לפסול את מועמדותי. כעת אני שמחה שבג"ץ הבין את הדברים ואישר לי להתמודד מחדש לתפקיד. הייתה פסיקה והכל ממשיך כרגיל". קליש רותם לא עצרה את הקמפיין לראשות העיר גם כשנאלצה להתמודד עם עתירות בג"ץ ברקע: "כבר חמש שנים שאנחנו עובדים קשה. יש לי צוות נהדר, מלא במתנדבים ותומכים. כל האנשים שלי המשיכו לעבוד כרגיל ואף אחד לא עצר למרות ההודעה על פסילת מועמדותי. אנשים המשיכו לרדת לרחוב ולדבר עם הציבור".

על עצמה סיפרה: "אני נושאת דוקטורט של התחדשות ותכנון ערים ומתכננת לשקם את חיפה. אני יודעת שיש כשישה מועמדים נוספים לראשות העיר שמתחלפים כל הזמן אבל לפי הסקרים אני וראש העיר המכהן בקרב צמוד. יש גם לא מעט סקרים בהם אני מתחילה לעקוף אותו. זה הולך להיות קרב מאוד קשה אך הבעיה הכי גדולה של יונה יהב היא שהוא מדבר יותר אך עושה פחות".