הסתה שבשגרה: הראפר יואב אליאסי, המכונה "הצל", העלה היום (ראשון) פוסט חריף ויוצא דופן אפילו עבורו כנגד יו"ר מרצ תמר זנדברג. בפוסט, העלה אליאסי צילום מסך של ציוץ בטוויטר של זנדברג, בו כתבה על רצח 11 היהודים בפנסילבניה כי מדובר ב"טבח נורא בפיטסבורג, חיזוקים לקהילה היהודית. תוצאה מחרידה של שנאה אלימה למיעוטים, מהגרים ויהודים". בפוסט, האשים אליאסי את זנדברג בין היתר כי היא ו"יהודים כמוה" מובילים לאנטישמיות, שנאה ורצח, וטען כי היא מתחמקת מאחריות.
"יבררה פופוליסטית, מה יהיה איתך?", כתב. "בואי נספר לך משהו, הפח זבל התת אנוש הרוצח מפיטסבורג לא היה ניאו נאצי רגיל, הוא היה אדם שמאס בארגוני השמאל הקיצוניים החתרניים שכמו בארץ בראשם עומדים יהודים פרוגרסיביים אוטו-אנטישמים מלאי שנאה עצמית שמנסים להחדיר את האג'נדות החולניות שלהם לתוך כל מקום שהם נמצאים בו. במקרה הזה זה היה ארגון HIAS, ארגון שכמו בארץ מגן ומכניס מסתננים או כמו שאתם קוראים להם "פליטים" שמחסלים מדינה מדינה".

לדבריו, "החלאה הרוצחת הזאת מאס באנשים כמוך וכמו חגי אלעד מבצלם והפחים משוברים שתיקה ובמוחו החולה האשים את כל היהודים וחשב שכולנו כאלו והחליט לנקום בכולנו! במהלך ההיסטוריה יהודים כמוך וכמו חברייך הביאו עלינו את השואה, את חורבן בית המקדש וכל אסון שנפל עלינו, ועכשיו אתם מביאים עלינו שוב אנטישמיות, שנאה ורצח. תפסיקו לחפש לנסות ולהסית האשמה מכם ולספר שהוא "ימני קיצוני" ושטראמפ אשם וכל דבר חוץ מלקחת אחריות. אחרת למה לא אמרת מילה על זה שהוא צעק "כל היהודים צריכים למות"? אולי כי את מרגישה קצת אחריות?".
 
"תפסיקו עם השנאה העצמית הזאת!", דרש. "תפסיקו להחדיר את הארס שלכם בכל מקום שאתם נמצאים בו! תפסיקו להחדיר שנאה מכספי סורוס והאנטישמים מאירופה אתם תביאו עלינו אסון נוסף. די! ומדהים שהפעם לא האשמת את הכיבוש".


הפוסט עורר סערה כצפוי, ואליאסי זכה לתגובות נוקבות גם בעמוד שלו. "ישראל 2018", כתב אחד הגולשים, "יהודי ימני קיצוני מכשיר רצח של יהודים שמאלנים קיצונים על ידי אמריקאי נאצי. ממש ללקק את האצבעות מכמות השנאה". גולש אחר כתב כי "יפה שמרוב אהבת ישראל אתה מצדיק את הרוצח הנאצי ומאשים את הקורבנות היהודיים".
 
זנדברג לא נשארה חייבת, ובעקבות הפוסט הגישה תלונה לקצין הכנסת. "היום עלה בסביבות השעה 11:30 פוסט בפייסבוק המכיל דברי הסתה כלפי חברת הכנסת תמר זנדברג", נכתב. "הפוסט עלה בדף המנוהל על ידי יואב אליאסי. נבקש להגיש תלונה על הפוסט בגין הסתה כלפי חברת הכנסת תמר זנדברג". עוד נכתב בהודעה, כי "הפוסט מאשים את חברת הכנסת תמר זנדברג ברצח המזעזע שאירע אתמול בית הכנסת בפיטסבורג, פנסילבניה אשר בארצות הברית".

הקריקטורה שהעלה אליאסי נגד "מרצ" בחודש יולי. צילום מסך מפייסבוק


כזכור, זו לא הפעם הראשונה שמוגשת תלונה בגין הסתה כנגד "הצל". לפני חודשיים הגישה נגדו תלונה למשטרה מפלגת העבודה, על כך שהפיץ תכתובת מזויפת בין חבריה ש"חושפת" כי הפגנת הדרוזים נגד חוק הלאום היא מזימה לבצע הפיכה שלטונית. בחודש יולי האחרון הוגשה נגדו תלונה למשטרה גם ע"י מפלגת מרצ, שטענה להסתה בעקבות קריקטורה שפרסם. בקריקטורה נראה חייל צה"ל המחזיק בידו רובה, כאשר אדם עם חולצת "מרצ" תוקע סכין מאחורי גבו.