לקראת הבחירות לרשויות המקומיות שיתקיימו מחר, נחשפת תמונת מצב עגומה ביחס המועמדים לבעיות נגישות המרחב הציבורי לאנשים עם מוגבלויות בעירם. לפי מחקר שנערך ב־20 ערים בישראל, 56% מהציבור מעוניינים שהמועמדים יפעלו לשיפור הנגישות בעירם. למרות זאת, בדיקת מצעי הבחירות של המתמודדים ועמודי הפייסבוק שלהם מגלה כי שילוב אוכלוסייה עם מוגבלות כלל אינו מופיע בסדר העדיפויות של המועמדים. יצוין כי רק 10 מתוך 105 מועמדים כללו את הסוגיה במצעי הבחירות שלהם. רק 28 מתוך 105 (29%) מהמתמודדים העלו פוסטים בנושא, בעוד ברוב המקרים זהו פוסט אחד או תגובה של המועמד לפנייה בנושא.
 
המחקר שנערך על ידי קרן משפחת רודרמן והקרן המשפחתית ע"ש תד אריסון, שתי קרנות רווחה פילנתרופיות מהגדולות בארץ, מצא כי התעלמות המועמדים מהנושא בולטת במיוחד לנוכח עמדות הציבור, שלפיהן הרשויות המקומיות אינן פועלות מספיק בנושא. 84% מהמשיבים ענו שהרשות המקומית בעירם לא עשתה די למען הפחתת דעות קדומות כלפי אוכלוסייה זו. 79% מהתושבים סבורים שהרשויות המקומיות אינן מטפלות באפליה כלפי אנשים עם מוגבלות במקומות בילוי ובשוק התעסוקה. 56% סבורים שהרשויות לא פועלות מספיק בתחום הנגשת מבני ציבור. 73% מביעים חוסר שביעות רצון מהיקף הפעילויות החברתיות הייעודיות למען אוכלוסייה זו.
 
בשלב השני של המחקר נבדקו מצעי הבחירות באתרי האינטרנט ובעמודי הפייסבוק של המועמדים בשלושת החודשים האחרונים. עם המתמודדים הבודדים שהתייחסו לנושא בקמפיין הבחירות שלהם אפשר למנות את יחיאל לסרי מאשדוד, אורי דרשן מפתח תקווה והמועמדים לראשות עיריית הרצליה משה פדלון ומאיה כץ.
 

בתל אביב, המועמד וסגן ראש העיר אסף זמיר התייחס לנושא בהרחבה, בעוד ראש העיר עשה זאת רק ברשתות החברתיות ובהקשר לחינוך מיוחד. בירושלים, המתמודדים עפר ברקוביץ וזאב אלקין בחרו להתעלם, בעוד המועמד משה ליאון התייחס לנושא בהקשר לחינוך המיוחד. המועמדים המובילים בחיפה, יונה יהב ועינת קליש־רותם, לא התייחסו לנושא, לעומתם עסק בו מנדי זלצמן בהקשר לתעסוקה.

לדברי שירה רודרמן, מנכ"לית קרן רודרמן, שערכה את המחקר עם קרן אריסון, "המחקר מוכיח כי קיים פוטנציאל גדול ובלתי ממומש של תמיכה במועמדים שיירתמו לטובת זכויות אנשים עם מוגבלות. מתברר שהציבור הישראלי מתקדם בכמה שלבים בהשוואה לרבים מהמתמודדים, ומביע רצון ברור לראות את ראשי הרשות המקומיות מובילים שינוי חברתי בתחום. הראשונים שירימו את הכפפה עשויים להרוויח ביום הבחירות, אך חשוב מכך - זהו סימן לשינוי החיובי המתחולל בתפיסה של כולנו". 

ג'ייסון אריסון, יו"ר הקרן המשפחתית ע"ש תד אריסון, הוסיף: "המחקר מעיד בראש ובראשונה על המודעות הגוברת בחברה הישראלית לצרכיהם של אנשים עם מוגבלות ועל האכפתיות של הרוב המכריע בציבור כלפיהם. רוב התושבים רוצים לראות מעורבות פעילה להגדלת הנגישות בעיר - וזהו בהחלט מסר אופטימי".