כחמישה חודשים לאחר שנחשפה פרשת ההתעללות בפעוטות בגן ברמת גן, יתקיים הבוקר דיון בנושא בבית משפט השלום בתל אביב.

אחד האבות לילד בגן אמר ל”מעריב” שהם קוראים להורים שלא קשורים לפרשה להגיע לדיון כדי “למנוע את המקרה הבא”, והוסיף: “הרגשות מעורבים, הגשת כתב האישום הובילה להתעוררות חוזרת בשיח בין ההורים. התחושות הן קשות, השארנו את הילדים שלנו במקום שהיה לא טוב עבורם ומוגש כתב אישום נגד כל עובדות הגן כמעט, זה אומר דרשני. אנחנו מקווים שימצו איתן את מלוא חומרת הדין, אחרי שהן דאגו בעיקר להשתיק אותנו ולהגיד שהכל בסדר”.
אם אחרת כתבה בפוסט: “מחובתו של כל הורה שרוצה למנוע את מקרה ההתעללות הבא להגיע לבית המשפט כדי להשפיע ולחזק את התביעה. אסור לנו לאפשר להן לעבוד עם ילדים, למען כל הפעוטות הרכים שלא יכולים להשמיע את קולם. אנא הצטרפו אלינו לדיון בבית המשפט, רק כך נוכל להבטיח צדק לילדינו ולמנוע את פרשת ההתעללות הבאה”.

כזכור, ביום חמישי הגישה פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) כתב אישום לבית משפט השלום בעיר נגד סיגל אלקיים־וייס, אולגה מירושקין וקרן כהן קריף בגין עבירות תקיפה ותקיפה על ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש כלפי פעוטות בגן ברמת גן. נוסף לכך, מואשמת יעל סבתו, מנהלת הגן, בהפרת חובת דיווח.
לצד כתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה להארכת ולהוספת תנאים מגבילים עד תום ההליכים המשפטיים נגד הנאשמות מירושקין, אלקיים־וייס וכהן קריף.
בבקשה נכתב כי “התנהלותן האלימה של המשיבות כלפי חלק ניכר מהפעוטות בגן, ילדים רכים בשנים, אשר לא היה בידיהם להתנגד למעשיהן או לספר עליהם להוריהם, מלמדת על המסוכנות הנשקפת מצדן לפגיעה בשלומו ובביטחונו של ציבור הקטינים, זאת אף אם מעשי האלימות עצמם אינם מצויים במדרג הגבוה של רף האלימות”.