לאחר שהחליטה ועדת השחרורים בשבוע שעבר לקצר שליש מעונשו של את דורס שניאור חשין, טל מור, ולמעשה לשחררו בפועל מבית הכלא, ביקשה הפרקליטות עיכוב ביצוע של כשבוע על מנת לקבל אפשרות להגיש ערעור. הבוקר (שני), עם תום הזמן, החליטה פרקליטות מחוז צפון לאחר בחינת הנסיבות שאין הצדקה להגשת הערעור והדורס ישוחרר כבר היום מבית הכלא.



כזכור, ועדת השחרורים קיבלה ברוב את ההחלטה לשחרר את דורס בנו של שופט ביהמ"ש העליון לשעבר, מישאל חשין ז"ל, בעת שרכב על אופניו בכביש 5. מור נידון ל-12 שנות מאסר לאחר שנמצא אשם בהפקרתו של חשין ובנהיגה תחת השפעת אלכוהול וסמים, אולם ריצה שבע שנות מאסר בלבד. 



בהחלטת הוועדה נאמר כי "לאחר ששקלנו את מכלול נסיבותיו של האסיר, ועל אף העבירות החמורות מאוד והתוצאות הקשות והטראגיות ממעשיו של האסיר, הגענו לכלל דעה, בדעת רוב, כי יש לקבל את הבקשה. זהו מאסרו הראשון של האסיר. עברו הפלילי אינו מהמכבידים".

שניאור חשין. הדורס ישוחרר מהכלא. צילום: באדיבות המשפחה


"הבאנו בחשבון גם את עמדת משפחת קורבן העבירה ואין לנו ספק בדבר הכאב העצום והקושי שעוברת המשפחה מאז נגדעו חייו של קורבן העבירה, אולם עלינו להביא את עמדת משפחת קורבן העבירה 15 במכלול השיקולים ולא כשיקול יחיד, ובמכלול השיקולים אנו סבורים שהאסיר ראוי לשחרור מוקדם".

משפחת חשין זעמה על ההחלטה שתוביל לשחרור הדורס. "אני כועס מאוד", אמר אמיר חשין. "בחור שיכור ומסומם עלה על המדרכה וניפץ את חייו של שניאור, שהיה נשוי ואב לשלושה ילדים. אין שום סיבה שבעולם, בימים טרופים אלה, שאנחנו עומדים השכם והערב בפני תאונות פגע וברח, שזה יקרה. אנחנו תמיד אומרים שאולי לרוכב היה רשלנות תורמת, אבל במקרה הזה לא היתה לשניאור, בן אחי, רשלנות. הוא עמד בצד, בתום לב, נח לרגע מהרכיבה. הוא התאמן לקראת איש הברזל, הוא היה בוגר סיירת שייטת 13, איש נאמן, בעל מסור, איש אשכולות. אז מדוע לשחרר את הרוצח? מה הוא למד לקח בשבע השנים שהוא בכלא? בגלל זה מגיעה לו הטובה הזאת? בגלל שהוא לא רצח אף אחד בכלא?".