ברקע הפרסום כי צה"ל החליט להרוס רק קומה אחת מביתו של המחבל שרצח את קים יחזקאל לבנגרונד ז"ל בפיגוע לפני חודש בברקן. רפי, אביה של קים, זעם על ההחלטה והאשים את ראש הממשלה על כך שבגללו הצטרף למשפחת השכול. בתוך כך, בוטלה הפגישה שהייתה אמורה להתקיים היום בין שר הביטחון אביגדור ליברמן ומשפחותיהם של קים וזיו חג'בי. במכתב למשפחות, הסביר ליברמן כי הסיבה לביטול הינה בגלל הדלפה לתקשורת שהביאה לפרסום אמש בחברת החדשות שיחה שקיימו עם יועצו של שר ביטחון, שהתקשר אליהם בהנחייתו.



"אתמול נודע לי שרוצים להרוס רק את המרתף והקומה הראשונה של בית המחבל", אמר אביה של קים, "אני טוען שלא עושים חצי עבודה, עושים הכל או כלום. אם אני יעשה רק חצי העבודה שנדרשתי לבצע יפטרו אותי. אם הם חושבים שהם יעשו ממני צחוק וישימו בתקשורת שביתו של המחבל נהרס אחרי שהורידו שני קירות, אז אני לא מקבל את זה".



"הטענה שלי היא כלפי הפוליטיקאים שלא עושים שום דבר", הסביר, "לכל פוליטיקאי יש את האג'נדה שלו, בחרו בביבי שאמר שהוא 'מר ביטחון' אך אני הצטרפתי למשפחת השכול בגלל הטיפול 'הטוב' שלו. או שיעשו משהו או שילכו הביתה ויביאו אנשים שיכולים לעשות את העבודה".




בג"ץ לא יאפשר 
לגרום נזק למשפחתו של המחבל ולהרוס את הבית כולו.

"לי לא היה אפשרות ללכת לבג"ץ לפני שהמחבל הוציא להורג את הבת שלי. הוא לא רק רצח את קים, גם אני ואשתי לא חיים, כך גם בעלה, אחותה, הילדים שלה והאחרים שלהם. לנו הייתה אפשרות לקבל בג"ץ? מי המציא את טמטום הזה. ברגע שיהרסו את חלק מביתו יבנו אותו מחדש. זה הכל עניין של כסף".

על העובדה שהמחבל עדיין לא נתפס גם חודש אחרי: "אני סומך על מערכת הביטחון שתאתר את המחבל והוא ייתפס. היצור הזה לא צריך לחיות וזה מובן מאליו לכולנו. ראינו את הנזק שהוא עשה. הוא הוכיח מה שווים הניסיונות ליצור כאן דו קיום. החזרנו את גוש קטיף, עזה, רפיח ומה קיבלנו בתמורה? נתנו להם לעבוד באזורי תעשייה כדי שיוכלו להתפרנס בכבוד לאחר שהם לא יכולים להתפרנס ברשות הפלסטינית. אדם שיורק בצלחת שהוא אוכל ממנה - אולי לא מגיע לו לאכול ממנה. אולי אנחנו צריכים לשנות כיוון. או שנשנה כיוון או שנחשוב מחוץ לקופסה, כרגע זה לא עובד".

"אנחנו עדיין לא יודעים מי המשפחה הבאה שתפגע ותצטרף למשפחת השכול", סיכם, "כבר עשרים שנה שאנחנו מנסים את דרך התקווה הזו, ניסינו וזה לא עבד ולכן אנחנו צריכים לחשוב מחוץ לקופסה ולשנות את הדרך".

אביה של קים תקף לאחר מכן את ליברמן בראיון לחברת החדשות ואמר: "בנאדם כזה לא יכול להיות שר ביטחון, ואם הוא יהיה אני אהפוך עולמות שהוא לא יהיה, אפילו לא בתור חבר כנסת. נפגעתי ממנו, הוא לא בא להלוויה, לא לנחם אותי בשבעה, לא דיברו איתי, לא עדכנו אותי. אני לא מקבל תשובות"