המתח בין אנשי היועץ המשפטי לממשלה לבין לשכת שרת המשפטים איילת שקד נמצא בשיא. לאחר דברי השרה שקד אתמול כי המשנה ליועמ"ש דינה זילבר לא תייצג עוד את עמדת משרד המשפטים בדיונים בכנסת או בממשלה, נרשם עימות נוסף כאשר לטענת אחד העובדים במחלקת ייעוץ וחקיקה בראשה עומדת זילבר, יועצה של השרה שקד, גיל ברינגר, צעק עליו במהלך דיון בוועדת חוק, חוקה ומשפט מול כל הנוכחים. ברינגר אף טען כי אין זה תקין שהם מייצגים את עמדת עצמם במקום את עמדת משרד המשפטים. עובדי המחלקה וחברים בוועד העובדים טענו כי היועמ"ש אינו עומד על עצמאותם זכויותיהם וכבודם. אנשי המשרד דורשים כי מנדלבליט יעמיד את השרה ואנשי לשכתה במקומם כדי לשמור על המחלקה עצמאית ונטולת לחצים לא ענייניים. 
העימות בין גיל ברינגר לאחד מעובדי משרד המשפטים

מוקדם יותר היום, התקיים מפגש טעון במשרד המשפטים, שהוגדר בפי העובדים "כינוס חירום ותמיכה" על רקע נטילת הסמכויות של זילבר על ידי שרת המשפטים במפגש בו נכחו כ-150 משפטנים של המשרד, אמר היועמ"ש כי הוא אינו מוכן לקבל התערבות חיצונית בניהול המחלקה ושאנשים ההולכים לדיונים מתייצבים מטעמו ומייצגים את העמדה המשפטית שלו. היועץ הבהיר שגם לא מקובל עליו שמישהו ירגיש מאוים במחלקה, ושבכל מקרה הוא יגן על עובדי המחלקה מפני כל פגיעה. היועץ הדגיש את העצמאות המקצועית שלו, וכנגזרת מכך העצמאות של משפטני המחלקה. מנדלבליט הבהיר כי לא ייתן שיכופפו את שיקול הדעת של הייעוץ המשפטי. 

לגבי העימות בין שקד לזילבר אמר מנדלבליט כי לא ייערך משפט שדה לזילבר, והדברים ייבחנו בנחת ובשיקול דעת בתחילת השבוע הבא. היועץ סירב להתייחס לגופו של עניין במפגש זה, אולם דעתו כי זילבר חרגה מסמכותה וחלק מדבריה בכנסת היו שלא על דעתו.  
העובדים הביעו כעס על השעיית זילבר וההסכמה בשתיקה של מנדלבליט למהלך, אולם היועץ הבהיר כי היא איננה מושעית, ולא מדובר בסנקציה או צעד ענישה. עם זאת אמר מנדלבליט כי עד לסיום הבירור בעניינה היא לא תלך ככלל לכנסת ולממשלה ושהוא מאשר אישית כל הופעה שלה. גורם שנכח בפגישה אמר עוד כי היועץ ביקש מעובדי המשרד לנהוג באחריות, כיוון שמדובר בתקופה רגישה.

דינה זילבר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנדלבליט השיב הבוקר למכתב ששלחה לו אמש שרת המשפטים איילת שקד, בו הודיע כי המשנה ליועמ"ש דינה זילבר לא תייצג עוד את הממשלה, והבהיר לה כי אין לה סמכות לקבוע מי ייצג את היועמ"ש בממשלה ובכנסת. "במכתבך שבסימוכין הבאת בפניי התבטאויות שונות מהחודש האחרון של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר, בדיונים שנערכו בוועדות הכנסת", כתב היועמ"ש בפתח דבריו. "על פי הנטען במכתב, התבטאויות אלו מהוות הפרה של תקנון שירות המדינה והנחיות היועמ"ש".   
"לאור זאת", המשיך מנדלבליט, "הודעה במכתב כי עו"ד זילבר סיימה לייצג את עמדתך, עמדת משרד המשפטים או עמדת הממשלה - בממשלה, בוועדותיה ובוועדות הכנסת, וכי אינה רשאית להגיע לממשלה או לכנסת כנציגת המשרד. בכוונתי להידרש להתבטאויות עליהן עמדת, ולבחון את הדברים".  "ואולם", הוסיף היועמ"ש, "בה בעת חשוב להבהיר כי איני מקבל את התפיסה העקרונית שעשויה להשתמע ממכתבך. החלטה על התייצבותו של גורם משפטי הכפוף לי כנציג היועמ"ש הנה החלטה הנתונה לסמכותי ולאחריותי הבלעדית, ואין מקום להתערבות בסמכות זאת".

עם זאת, שקד ומנדלבליט סיכמו שזילבר לא תגיע לכנסת ולממשלה עד תום הבירור על דבריה. שרת המשפטים דיברה גם היום על הנושא בוועידת ישראל לבטיחות בדרכים ואמרה: "יש ויכוח עתיק יומין בנוגע לסמכויות היועמ"ש. אנחנו חלוקים בנושא הזה. יש הנחיות ויש תקשי"ר, כדי שהממשלה תעבוד כמו שצריך, כל פקידי המדינה מחויבים לעמדת הממשלה והכנסת. הם חייבים ליישר קו, אחרת אי אפשר לנהל את המדינה בצורה אחרת. ההנחיות חלות גם על המשנים ליועמ"ש. אם פקיד רוצה להביע עמדות פוליטיות, שיתכבד ויתפטר. ההתבטאות שלה גרמה נזק למערך הייעוץ המשפטי לממשלה".
כשנשאלה האם לאחר הבירור שייערך, תוכל זילבר לחזור לעבודה סדירה, ציינה שקד כי היא "ממתינה לבירור של היועץ המשפטי לממשלה, ואחר כך נראה מה נעשה".