מספר ההרוגים על הכביש לשנת 2018, שדיין לא הסתיימה, עומד כעת על 264 הרוגים, מתוכם נהרגו רק בשבועיים האחרונים משפחות שלמות בכביש 90. עו"ד עמיקם חרל"פ, מומחה בדיני נזיקין, התראיין בתכניתה של ענת דוידוב -103FM והסביר מה צריך לעשות אדם שנפצע בתאונת דרכים: "מרבית האנשים שאנחנו נתקלים בהם לא יודעים את הוראות החוק, והמצב הנורמלי הוא שמתיישב מולי לקוח שמספר לי איך קרתה התאונה ומי אשם. לדברים האלה אין שום משמעות בחוק הישראלי".



"החוק קובע שהאחריות בתאונת דרכים לנזקי גוף היא מוחלטת, כלומר ברגע שלרכב שבו ישבת או שפגע בך יש ביטוח חובה כחוק, באותו רגע לשאלה 'איך קרתה התאונה' אין שום משמעות. כל השאלה היא מה ערך התיק, מה קרה ומה היקף הנזק", הוסיף. 



"צריך להבין שמבחינה מעשית לתאונה יש אבא, שזה חברת הביטוח שמבטחת את כלי הרכב. מאותו הרגע שמבינים את זה, הנפגע צריך להחליט מה הוא עושה הלאה עד כמה שהוא מסוגל אחרי פגיעה כזאת. הנקודה העיקרית היא שהנפגע צריך לאסוף חומר כבר מאותו שלב לגבי היקף הנזק שנגרם לו", הדגיש חרל"פ, והוסיף: "הכוונה היא לתיעוד רפואי, קבלות לגבי הוצאות וראיות לגבי ההכנסות וההפסדים שיש לו. הייתי הולך לעו"ד שמתחמה בדברים האלה. הוא יודע בדיוק מה לעשות".



אל תפחדו מביטוח לאומי


"צריך ללכת לרופא מתמחה", הסביר חרל"פ. "רופא המשפחה הוא בעדיפות האחרונה. לכל תחום יש מתמחה, למשל באורתופדיה יש מומחה לכתפיים, מומחה לגפיים ומומחה לגב, כך שהנפגע צריך ללכת לרופא מומחה שייעץ לו בדיוק על התחום שבו נפגע".



בנוגע לביטוח לאומי, אמר: "יש שני מסלולים בביטוח לאומי. כאשר מדובר בתאונת עבודה שקרתה כאשר האדם היה בדרכו לעבודה, בחזרה משם או תוך כדי העבודה – הוא חייב להגיש תביעה נגד ביטוח לאומי, אחרת בבית המשפט יגידו לו שוויתר על התביעה ויעשו חשבון כמה כסף יכול היה לקבל, ואז יקזזו לו את זה. לכן, אני מציע שאף אחד לא יתחכם ויתבע את ביטוח לאומי, והכסף הזה יוקזז ממנו".



"המסלול השני זה כאשר לא מדובר בתאונות עבודה. אם לאדם אין הכנסות אחרות ויש לו נכות כללית – שזו רמת נכות שכל אזרח בישראל יכול לתבוע, בכל מקרה כאשר מדובר בתביעת נזיקין שבה תבעת את ביטוח לאומי ועשית את חובתך, הכסף שתקבל מהם יתקזז מהסכום הכולל", סיכם.