רשויות מקומיות רבות במרכז ובצפון הארץ מציעות היום (שלישי) אירוח מרוכז בשטחן לתושבי מערב הנגב והחוף הדרומי הזקוקים ומעוניינים בהפוגה מההסלמה הביטחונית באזורם. מועצה אזורית מטה אשר שבגליל המערבי נערכת לאירוח תושבי עוטף עזה ומשה דוידוביץ' ראש המועצה הנכנס, דיבר אמש עם תמיר עידן, ראש מועצת שדות נגב והציע לו סיוע בתחום: "רשויות נוספות בדרום מוזמנות בחום לפנות אלינו דרך המוקד 3109* בכדי לתאם הגעת תושבים".
עיריית יקנעם מזמינה את תושבי עוטף עזה להתארח בעיר. משפחות או בודדים המעוניינים להתארח ביקנעם מוזמנים ליצור קשר דרך המוקד העירוני 106 בטלפון 04-9891150. 
העיר רעננה מזמינה את תושבי קו העימות בדרום להתארח בעיר ולקחת הפוגה מהימים הקשים. משפחות רענניות המעוניינות לארח ומשפחות המעוניינות להתארח מוזמנות לפנות למוקד העירוני בטלפון 9107* מכל טלפון, או 09-7622100.

גם מועצה מקומית בנימינה - גבעת עדה מזמינה את תושבי הדרום להתארח במושבות ומשפחות המעוניינות להתארח מוזמנות להירשם באתר המועצה או להתקשר למוקד 106 בטלפון 04 - 6389746 "המועצה מביעה סולדריות ותמיכה בתושבי הדרום ומזמינה את תושבי הדרום להתארח בבית משפחות. המועצה תקשר בין המשפחות במטרה לסייע באירוח ובהמשך תציע לתושבי הדרום אשר יגיעו להתארח במושבות , מגוון רחב לגילאים השונים, במטרה להנעים את זמנם.
גם העיר פתח תקוה מזמינה את תושבי דרום הארץ להתארח בעיר. "העירייה תעמיד לרשות האורחים מגוון שירותים ופעילויות, לכל הגילאים, שינעימו את שהותם בעירנו". משפחות המעוניינות להתארח, מוזמנות ליצור קשר בטלפון 03-9053000. בנוסף מוסרת עיריית פ"ת כי הכלבייה העירונית תשמח לארח כלבים וחתולים של תושבי הדרום, ללא עלות ולתיאום ניתן להתקשר 03-9303647 או בדואר אלקטרוני [email protected]
בתוך כך הסתדרות הגמלאים קוראת  לפיקוד העורף להכין תוכנית חרום לטפול בקשישים באזורי הרקטות בדרום. "אתמול פגע טיל בשכונה בנתיבות שרבים מתושביה קשישים ואין בה כלל אמצעי מיגון" אומר יו״ר הסתדרות הגמלאים, שמוליק  מזרחי, שפנה הבוקר בנושא לראשי שדולת הגמלאים בכנסת וביקש מהם לבדוק את הנושא מול ראשי מערכת הבטחון.
שירותי הרווחה בעוטף עזה ממשיכים לפעול במתכונת חירום. 5 מרכזי החוסן באזור יישארו פתוחים וזמינים מסביב לשעון לשירות התושבים במתכונת חדרי מיון קדמיים לנפגעי חרדה מאויישים בעובדים הסוציאליים שלקחו פסק זמן מהמאבק שהם מנהלים בימים אלה על הגברת ביטחונם. מרכזי החוסן הפועלים הלעלה במתכונת חירום זמינים לתושבי: שדרות, מ"א אשכול, מ"א חוף אשקלון, מ"א שדות נגב, מ"א שער הנגב. ניתן למצוא את פרטי הקשר לכל אחד ממרכזי החוסן באתר הרשות המקומית. 
במהלך כל הלילה נמשכו סריקות של עובדים סוציאליים בבתי תושבים שביקשו סיוע טלפוני בהם משפחות עם ילדים צעירים,  וכן ביקורים יזומים אקראיים בבתי תושבים הידועים לשירותי הרווחה וסמוכים לזירות נפילה כמו קשישים, אנשים עם מוגבלוית ואנשים שחיים בגפם.
קו הסיוע של עמותת נט'ל המסייעת לנפגעי טראומה על רקע טרור ומלחמה, פתוח וזמין לתושבי הדרום ולכל מי שצריך. מס' הקו 1800-363-363
הודעות לתושבי הדרום 
לשכות רשות האוכלוסין וההגירה ברהט ובנתיבות לא מקבלות היום קהל. לעדכונים נוספים ניתן לעקוב באתר הרשות: piba.gov.il
גם בשירות התעסוקה לא מתקיימת קבלת קהל בלשכות התעסוקה בערים שדרות, אופקים, נתיבות, קריית מלאכי ואשקלון. שירות התעסוקה מדגיש כי זכויותיהם של דורשי העבודה בלשכות אלה ישמרו. לפרטים נוספים ניתן לפנות למוקד שירות התעסוקה 9687* 
ממשרד האוצר נמסר הבוקר כי צוותי קרן הפיצויים מטפלים בנזקים לרכוש שנגרמו בסבב ההסלמה. כ-20 צוותים של קרן הפיצויים (מס רכוש) מאויישים על ידי שמאים ומהנדסים נמצאים היום ביישובי עוטף עזה והדרום, לצורך הטיפול בנזקי הרכוש שנגרמו כתוצאה מסבב ההסלמה. כמו-כן נפתח מוקד החרום של קרן הפיצויים באשקלון וניתן לפנות אליו בטלפון: * מסים  4954*
עד כה בנתיבות פונתה משפחה אחת מביתה, בתיאום עם רשות המסים. באשקלון פונו 15 משפחות מבתיהן, ובתיאום עם עיריית אשקלון חלקן פונו לבתי מלון.
מרשות הטבע והגנים נמסר כי האתרים גן לאומי אשקלון, גן לאומי בית גוברין וגן לאומי הבשור פארק אשכול סגורים לציבור המטיילים. ניתן להתעדכן גם באתר רשות הטבע והגנים או במוקד רשות הטבע והגנים *3639