בכירים במודיעין המצרי השתתפו בעצרת חמאס למען מחבלי החמאס שנהרגו בתקרית בין יחידה מיוחדת של צה"ל לבינם. הבכירים המצריים, שזכו לקבלת פנים חמה באירוע, אף הביעו את תנחומיהם למשפחות הההרוגים הפלסטינים בתקרית, כולל המפקד הבכיר נור ברכה. בתקרית הירי בין היחידה המיוחדת של צה"ל לבין מחבלי החמאס נהרג כזכור סא"ל מ', שזהותו נאסרה לפרסום, ונפצע באורח בינוני קצין נוסף. 

הביקור המצרי, הראשון מסוגו, מהווה צעד חסר תקדים של המצרים ונתפש כמחווה של רצון טוב מצדם כלפי החמאס. המשלחת, בראשותה עמד הגרנל אחמד עבד אל-חאלק, ראש "התיק הפלסטיני" בשירותי המודיעין של מצרים, יצאה הערב (שבת) מרצועת עזה לאחר שיחות עם ראשי החמאס ופלגים פלסטינים נוספים.
העצרת שהתקיימה בחאן יונס אורגנה על ידי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז אדין אל קסאם, ואל-חאלק אף צולם עם רעולי פנים של ארגון הטרור. הוא נראה גם מביע תנחומים למשפחות המחבלים ומנשק את ידיהם של חלק מילדיהם. 

בעצרת, כזכור, נאם מנהיג החמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, והקריא מסר ממוחמד דף, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, שטען כי "כל עימות עם 'הכיבוש' - מקרב אותנו אל קצו". סינוואר הוסיף כי "זה שחשב שנמיר את הדם שלנו בדולר ובסולר - התאכזב". לבסוף פנה מנהיג ארגון הטרור לישראל ואיים כי "השתיקה שלנו נועדה להתכוננות, ואם נדבר - רק בשפת הנשק. המסר שלי לנתניהו ולשר המלחמה הבא שלו - שעזה היא מלכודת מוות".
בהמשך הנאום, סינוואר תקף את מדינות ערב שמנרמלות את היחסים עם ישראל: "מדינות ערב פותחות את הארמונות שלהם בפני נתניהו ובפני שריו שמחללים את מסגד אל-אקצא שלנו", והוסיף כי "ההימור שלכם על ישראל ייכשל. הכיבוש יקבל מאיתנו רק נשק ומוות". סינוואר הציג בפני תושבי חאן יונס אקדח משתיק קול, שלטענתו נלקח מהכוח המיוחד של צה"ל במהלך המבצע שהשתבש מוקדם יותר השבוע. "שוחחתי עם מפקד הזרוע הצבאית, מוחמד דף, וביקשתי לדבר על מתקפת האש שתהיה על תל אביב, אך הוא ביקש שהמתקפה תדבר בעצמה", איים.