נדמה שהרחבה שבחזית תיאטרון הבימה בתל אביב נהפכה ל"שביל הקנסות". רוכבי אופניים טוענים ששביל האופניים העובר לאורך כיכר הבימה, סמוך לכביש, מסתיים ברחבה שבחזית התיאטרון הלאומי, והוא מתחדש רק לאחר כ־20 מטרים, בשדרות בן ציון. ועם זאת, מי שייתפס רוכב על אופניו באותם 20 מטרים צפוי לספוג קנס בגובה 250 שקל.

"זה אבסורדי. נוסעים בשביל האופניים, על פי החוק, ואז הוא מסתיים פתאום ומתחדש כעבור כ־20 מטרים. דווקא שם אורבים פקחים, ומי שנתפס רוכב בין השבילים – חוטף קנס כספי", סיפר אחד מרוכבי האופניים בכעס. "השביל נפסק ללא סיבה, וחושבים שאפשר להמשיך ברכיבה עד לשדרות בן ציון, אבל אז באים פקחים ורושמים דו"חות", סיפר עוד.

לדבריו, זה כשלושה שבועות קטע קטן של השביל אינו שמיש ואף הוצבה סביבו גדר. "צריכים לרכוב על אופניים על פי החוק. אבל יש גם היגיון. מדוע דווקא שם פקחים של העירייה מטילים קנסות?", תהה עובר אורח, שנוהג גם הוא להתנייד באופניים. "נראה שאותם רוכבים שנוסעים כמה מטרים ללא שביל הם טרף קל לקנסות". לטענתו, יש לדאוג ליצירת רצף בין השבילים. "זה לא מבצע מסובך. בסך הכל צריכים לסמן עוד כמה מטרים של שביל אופניים ואז ייווצר רצף לרוכבים", הוא הסביר והקשה: "מה רוצים? שפתאום באמצע הרכיבה נרד מהאופניים ונלך ברגל, או שאולי מעדיפים שנרד לכביש, שזה מסוכן הרבה יותר?"
עוברת אורח נוספת אמרה: "חשוב לבצע אכיפה נגד רוכבי אופניים העוברים על החוק ומסכנים את כולם. אבל שיאכפו היכן שמבוצעות העבירות המסוכנות באמת".


מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "מתחם הבימה הנו מוקד הומה קהל, ובהתאם - הנוכחות של הפקחים מוגברת. הדגש ניתן על עבירות המסכנות את הולכי הרגל, משמע, עבירות רכיבה אסורה במדרכה. האכיפה מבוצעת לאור הצורך למצוא את האיזון בין השימושים השונים בכיכר – רוכבים והולכי רגל. לפי ההסדר שנקבע, קיים שביל אופניים המסומן במעטפת הכיכר, והחלק הפנימי מיועד להולכי רגל ומשתמשיה", ציינו עוד בעירייה. "נדגיש שוב כי צוות הפיקוח נמנע מלאכוף רכיבה אסורה במקטע שבו מסתיים שביל האופניים, והכל תלוי בנסיבות השטח – כמות הרוכבים לעומת משתמשי הכיכר האחרים ולמול אירועים המתקיימים בכיכר".

"לגבי הפגם בשביל האופניים, נציין כי השביל ברחוב הוברמן נפתח לאחרונה, לאחר שפונה מהעבודות שהתנהלו על חלק משטחו, והוא תוקן בהתאם", אמרו עוד בעירייה. "בעתיד מתוכנן שביל שיקיף את אזור הבימה בהוברמן ויחובר לדיזנגוף, לשדרות חן ולשדרות בן ציון".