עשרות עובדים מתעשיית המלט חסמו הבוקר (שלישי) את כביש 1 ירושלים-ת"א באזור שער הגיא, וחלקם פיזרו על הכביש שקי מלט שפגעו בתנועת הרכבים והאטה אותם באופן משמעותי. במהלך המחאה, נעצר מפגין אחד לאחר שלא נשמע להוראות השוטרים ופיזר שק מלט על הכביש. כמו כן, עוכבו לחקירה 39 מפגינים נוספים. 
במשטרה ציינו: "משטרת ישראל לא תאפשר חסימתם של צירי תנועה המוגדרים כעורק ראשי במדינת ישראל, שכן חסימה שכזו פוגעת באופן ישיר בעשרות אלפי אזרחים המנהלים את שגרת חייהם. עוד מציינים, כבכל מחאה, המשטרה פועלת לאזן בין חופש הביטוי והמחאה לבין הפגיעה בציבור". הסיבה למחאה היא ההחלטה של משרד הכלכלה להטיל מסים על ייבוא מלט מחו"ל, זאת לאחר שהוכנסו לתחום ייצור המלט יבואנים חדשים שהביאו להורדת המחירים.
מחאת עובדי תעשיית המלט
כזכור, אתמול הם חסמו לתנועה את נתיבי איילון (כביש 20) לתנועה במחלף קיבוץ גלויות בעקבות מחאת עובדי תעשיית המלט. שוטרי משטרת ישראל הגיעו למקום והכווינו את התנועה, כאשר במקביל נהגים רבים פנו לדרכים אחרות. השוטרים הודיעו למפגינים שאם לא יפנו את הדרך השוטרים יחלו לבצע מעצרים. יממה לפני כן, עשרות מפגינים חסמו את הכניסה והיציאה מירושלים באזור גשר המיתרים. במהלך ההפגנה הם אף המפגינים שפכו שקי מלט על הכביש.