בעקבות חוק חובת מינוי עוזרי בטיחות באתרי הבניה הגדולים, שעבר, שאושר בחודש שעבר במליאת הכנסת ויחייב מינויו של עובד שתפקידו יהיה לשמור על הבטיחות בכל אתר בניה גדול, יצאה לדרך תכנית ייחודית להכשרת עובדי בטיחות בענף (עב"טים). 
 
הקורס הינו שיתוף פעולה בין קרן מעגלים לבין התאחדות בוני הארץ, שתהיה אחראית על תכני הקורס. החוק, ביוזמת ח"כ איל בן ראובן, יו"ר הוועדה אלי אלאלוף וח"כ חאג' יחיא עבד אל חכים, יחייב קבלנים למנות עוזר בטיחות בכל אתר בנייה של מבנה שגובהו מעל שישה מטרים ושטחו גדול מ-1000 מ"ר. על פי הצעת החוק, עוזר הבטיחות יחויב להיות נוכח באתר הבנייה בכל עת שבה מתבצעת בו עבודת בנייה כלשהי, ולא יעסוק בשום תפקיד אחר באתר. תפקידו יהיה לדווח למנהל העבודה על ליקויי בטיחות, להתריע עליהם בפני העובדים ולתעדם. כמו כן נקבע כי יוענקו לו הגנות מפני פיטורין או פגיעה בתנאי העסקתו. 
 
על רקע כך, הקורס החדש יהווה פתרון מיידי לצורך בעובדים אלו. הקורס יחל כבר בדצמבר 2018, כאשר במהלך 2019 יוכשרו מאות עובדים לתפקיד זה, באמצעות קורס שייערך בפריסה ארצית. 
 

קרן מעגלים, הממומנת על ידי המדינה, הקצתה כ-2.5 מיליון ₪ להכשרות אלו, אשר ימומנו אך ורק על ידה ללא השתתפות מצד העובד או חברות הבנייה עצמן. היקף הקורס הוא 100 שעות ותנאי הקבלה אליו הם עובדים מגיל 45 ועד שנתיים לפני גיל פרישה, עם ניסיון של שבע שנים בעבודה שוחקת כשמתוכן לפחות שנתיים ניסיון באתרי בנייה.
הקורס יכשיר את העובדים לתפקיד ספציפי של עוזר למנהל העבודה באתר הבנייה לענייני בטיחות. זאת, במטרה להקפיד על הנושא ולהפחית באופן משמעותי את מספר התאונות. מקרן מעגלים נמסר כי הקורס יקנה כלים מקצועיים, התנהגותיים והתנסויות מבוקרות, מתוך מחשבה כי קיים צורך לתפקיד בשטח.
קרן מעגלים הוקמה במימון המדינה בשנת 2012 ובראשה עומדת יפה ויגודסקי – יו"ר הקרן. הקרן, שהוקמה לטובת עובדים שעוסקים במקצועות שוחקים ומעוניינים לעבור מסלול הכשרה, שדרוג או הסבה במימון מלא של הקרן, שמטרתה לטפל בבעיות השחיקה בעבודה ולהוביל מהפיכה חברתית-כלכלית בשוק התעסוקה בישראל. הזכאים לקורס במימון הקרן הם גברים ונשים בגילאי 50 עד שנתיים לפני גיל פרישת חובה, וזאת בתנאי שהם מועסקים לפחות שבע שנים ב”מקצוע שוחק”, או גברים ונשים מתחת לגיל 50 אשר צברו 20 שנות וותק במקצוע שוחק - על פי הקריטריונים שנקבעו על ידי המדינה.