מחריפים את המאבק: מארגני מחאת "האפודים הצהובים", שקמה בעקבות הדיווחים בדבר עלייה ביוקר המחייה, הודיעו על החרפת החרם על מוצרי תנובה ועל חרם נוסף כנגד מותגי חברת קוקה-קולה של החברה למשקאות. "אנו דורשים ממשלת ישראל טיפול שורש מעמיק ולא פלסטרים", נמסר היום (ראשון) מטעמם. המחאה, כזכור, סחפה מאות מפגינים בלבד לרחובות ת"א, אולם מארגניה מבטיחים כי מדובר רק בסנונית הראשונה.


עוד הוסיפו המארגנים, כי "מי שנפגעים מעליית המחירים ויוקר המחייה שהולכים ומעמיקים הם הקשישים והנכים. לכן, ביום חמישי הקרוב, נצטרף לזעקתם  בהפגנה שתתקיים בקרית הממשלה, בשעה 17:00".
מאז פרוץ המחאה, הודיעה חברת אסם על הקפאת עליית המחירים עליהם דיווחה, לאחר שמארגני המחאה הודיעו על חרם צרכנים כנגדה: "הוכח מעל לכל ספק שהציבור איתנו. אנחנו ממשיכים בכל הכוח, עד שנצליח לשבור את המונופול ותבוטל כל גזרה כלכלית וכל מדיניות של העלאת מחירים, בין אם בחשמל, במים ובמזון". 

"הציבור חכם - הציבור לא משלם. אנחנו קוראים לציבור שלא לקנות את מוצרי מותג "קוקה- קולה" של החברה למשקאות קלים, ומבטיחים כי כל עוד לא יחול שינוי מהשורש, נחריף את צעדנו. אנו קוראים לחברות המזון הגדולות במשק הישראלי לדרוש בפומבי משר האוצר לבלום לחלוטין את גל ההתייקרות, ולא להסתפק בפלסטרים כמו הפחתה בלבד בעליית מחיר החשמל, שמשליכה באופן ישיר על התעשייה ועל כל בית בישראל".

כזכור, בשבוע שעבר, הודיעה חברת אסם כי "בעקבות פניית שר האוצר נפגשו אמש מנכ"ל אסם ויו"ר אסם עם שר האוצר, לדיון לילי בשעות הקטנות של הלילה, בו מסרו נציגי האוצר על פעילותם מול רשות החשמל למתן את העליה במחירי החשמל. בנוסף, משרד האוצר בוחן ביטול מכסים על שורה של חומרי גלם המשמשים את אסם לייצור בישראל. בעקבות זאת, החליטה הנהלת אסם לדחות בשלב זה את עליית המחירים הצפויה".