בהחלטה דרמטית החליט הוועד לתכנון תשתיות (וות"ל) לבטל את "הקו הסגול" של הרכבת הקלה בתוך גבעת שמואל. ההחלטה התקבלה בעקבות דרישות של תושבים והעירייה, אבל כעת, תושבים נוספים בגבעת שמואל מחתימים עצומה בדרישה לביטול ההחלטה.



"תוואי הקו הסגול" של הרכבת הקלה, שהשבוע החלו עבודות התשתית ברחוב ארלוזורוב בתל אביב כהכנה להצבת המסילות בו, ינוע בין בקעת אונו, בית החולים שיבא, דרך אלוף שדה ברמת גן, דרך השלום בגבעתיים כפר שלם בתל אביב (בהמשך) ויגיע עד לתחנת רכבת מרכז.




תושבים בגבעת שמואל טענו, כי כניסת הרכבת הקלה, שהיא בגובה מפלס הקרקע, לתוך שכונות מגורים, תגרום למפגעים ולפגיעה באיכות חייהם.
על רקע תקופת הבחירות, עיריית גבעת שמואל תמכה בהתנגדות והוות"ל הורה לבטל שתי תחנות. משכך, ה"הקו הסגול" יסתיים ברמת אילן, סמוך לאוניברסיטת בר אילן.

ההחלטה מעוררת ביקורת קשה בקרב תושבים אחרים בגבעת שמואל, שיזמו עצומה בדרישה לחזרה לתכנית הקודמת של התוואי, הכולל גם אזורי מגורים בתוך גבעת שמואל.

"הרכבת הקלה תחבר אותנו במהירות וביעילות למוקדי התעסוקה, הפנאי והתחבורה העיקריים בגוש דן. כבר כיום אנו חווים את הקושי לנוע על הכבישים והמצב רק ילך ויחמיר", נטען בעצומה עליה חתמו 1,204 בני אדם, כאשר היעד הוא להגיע ל-1,300.

בחברת נת"ע הבהירו, כי אכן היתה תכנית לכניסת "הקו הסגול" לתוך גבעת שמואל, אך בעקבות החלטת הוות"ל שהוא הסמכות התכנונית, שתי תחנות מתוכננות בוטלו.

מעיריית גבעת שמואל נמסר בתגובה: "רכבת קלה היא בשורה חשובה, שתהווה שדרוג אדיר למען התחבורה הציבורית בעיר עוד שנים קדימה. יחד עם זאת, העירייה קשובה לתושבים, שהתוואי עלול לפגוע בהם ובאיכות חייהם ולכן, היא הביעה תמיכה בכך שתחנת הרכבת תהיה בבר אילן ולא בלב שכונת המגורים רמת הדר".

"נוכח העובדה שגבעת שמואל היא עיר בעלת שטח קטן ומבנה טופוגרפי נוח, סיום תוואי הרכבת בבר אילן, בכוחו לתת מענה לכל תושבי העיר", ציינו עוד בעיריית גבעת שמואל. "בכל עיר אחרת בה תעבור הרכבת הקלה, תמוקם התחנה במקום שרוב תושבי אותה עיר יצטרכו לצעוד אליה מרחק רב יותר מהמרחק בגבעת שמואל".

בעיריית רמת גן עוקבים אחר ההתפתחויות ומקווים שהחלטת הוות"ל תהווה תקדים לדרישתם לשינוי תוואי הקו הסגול באלוף שדה. ברמת גן דורשים שהתוואי יהיה משוקע, או שיעבור על גשר בצומת אלוף שדה-הירדן, אבל גורמים בנת"ע מעריכים, שמדובר בשינוי מהותי הדורש שינוי סטטוטורי שיימשך זמן ממושך, והוות"ל לא יוכל לאשר את השינוי ללא הליכי תכנון מחודשים.