לכבוד יום המשפחה שחל אתמול, פרסם מכון אדלר את ממצאי הסקר השנתי שלו, והפעם בקרב זוגות נשואים אשר להם ילד אחד לפחות. מדובר בסקר שבוצע על ידי מכון מדגם, בראשות מנו גבע ומינה צמח, שכלל 502 מרואיינים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת דוברת העברית בישראל בגילי 18+ חברי הפאנל האינטרנטי iPanel.
 
מהסקר עולה כי הזוגות הישראליים מרבים יותר בקיום יחסי מין מאשר במריבות. כ־47% מהזוגות שענו על השאלה מקיימים יחסים לפחות פעם בשבוע, הרוב לפחות על פי דיווחי הזוגות עצמם.
 
4% מהזוגות מקיימים יחסי מין מדי יום, 8.8% שלוש־חמש פעמים בשבוע וכ־34.3% פעם־פעמיים בשבוע. 17.7% מקיימים יחסי מין פחות מפעם בשבוע, 5.8% עד פעם אחת בחודש ו־6% בלבד מקיימים יחסי מין פחות מפעם בחודש. 2.2% מהזוגות כלל לא מקיימים יחסי מין. 21.3% סירבו להשיב לשאלה.
 

ביחס לוויכוחים או מריבות בין בני זוג, רק כ־30% מהזוגות רבים לפחות פעם בשבוע. 4.4% מהזוגות השיבו כי הם רבים כל יום, ואותו אחוז מהזוגות - רבים שלוש־חמש פעמים בשבוע. לעומתם, 19.3% רבים פחות מפעם בחודש ו־8% השיבו כי כלל אינם רבים. 7.8% מהנשאלים סירבו להשיבו לשאלה זו.
 
על מה רבים? הזוגות בישראל רבים הכי הרבה סביב חלוקת נטל העבודה בבית - 32.1% מהמריבות הן סביב סוגיה זו. הסוגיה הבאה בתור בדירוג הסיבות למריבות היא הילדים - 25.5% מהויכוחים. 14.1% מהריבים בין זוגות הם על ענייני כספים, 4.6% על ענייני עבודה ורק 2.4% על פוליטיקה.
זוגיות. צילום: pexels

9% מהזוגות טוענים כי לא קיימים ביניהם חילוקי דעות, ו־12.4% מהנשאלים סירבו להשיבו לשאלה. יותר מ־60% מהזוגות אינם מתקשרים באופן ישיר אלא בעיקר באמצעות הוואטסאפ או הטלפון הסלולרי.
 
עם זאת, כ־80% מהזוגות בישראל שבעי רצון במידה רבה או רבה מאוד מהזוגיות שלהם, 42.8% מהזוגות שבעי רצון מהזוגיות שלהם במידה רבה מאוד, 35.9% במידה רבה, ורק 14.5% מהזוגות שבעי רצון מהזוגיות שלהם במידה בינונית ו־3.8% במידה מועטה. 1.2% מהזוגות הנשאלים השיבו כי כלל אינם שבעי רצון מהזוגיות שלהם. 45% מהזוגות אוכלים יחד בכל יום. 22.7% יוצאים לבלות יחד לפחות פעם בשבוע, 31.1% מהזוגות יוצאים פחות מפעם בשבוע אך יותר מפעם אחת בחודש, ו־24.5% יוצאים יחדיו עד פעם אחת בחודש. 17.1% יוצאים יחדיו פחות מפעם בחודש.
 
מנכ"לית מכון אדלר, אסנת הראל: "ליחסים בתוך הבית יש משמעות קריטית על מהלך חייהם של ההורה והילדים, בתוך ומחוץ לבית. הבית מהווה מגרש אימונים לחיים והילדים סופגים בתוכו את האווירה, הערכים והאמונות ומפתחים לעצמם את הסגנון שלהם".