כ־30 צעירים חסרי עורף כלכלי יקבלו בימים הקרובים מלגה לרכישת השכלה גבוהה מקרן משותפת של הסוכנות היהודית ו"הרוח הישראלית", שנועדה לתמוך בבוגרי כפרי הנוער של הסוכנות היהודית ולסייע להם לממש את הפוטנציאל שלהם ולהשתלב במשק. 

רבים ממקבלי המלגות יהיו הראשונים במשפחתם שילמדו באקדמיה. מדי שנה מתחנכים בכפרי הנוער של הסוכנות היהודית מאות נערות ונערים, רבים מהם באים מרקע סוציו־אקונומי נמוך וזוכים לבית חם ואוהב לאורך תקופת חניכותם בכפר ולתמיכה בכל תחומי החיים במהלך לימודיהם ואף במהלך שירותם הצבאי. כדי לתמוך בהם גם לאחר השחרור, הקימו הסוכנות היהודית ו"הרוח הישראלית" קרן מלגות מיוחדת, שמעניקה לבוגרי כפרי הנוער מלגות ללימודים גבוהים או לרכישת מקצוע.
טימור גרץ, בוגר כפר הנוער הדסה נעורים, עלה מאוקראינה כשהיה בן 13 והתחנך בכפר הנוער הדסה נעורים במשך שבע שנים. לפני שנים מספר נפטרה אמו והוא נותר לבדו, אבל הוא אינו מרגיש בודד, שכן לדבריו יש מי שרואה אותו ותומך בו: "הודות לקרן המלגות, אני לומד מדעי המחשב זו השנה השלישית במכון הטכנולוגי חולון", מספר גרץ, שבד בבד עם הלימודים גם מתנדב בכפר הנוער הדסה נעורים שהיה לו לבית.

יצוין כי היום יערוך ארגון "הרוח הישראלית" אירוע התרמה בתל אביב למען צעירים בסיכון, שבמרכזו פרויקט המלגות ותוכניות נוספות של הסוכנות היהודית להעצמת ילדים ובני נוער בסיכון. לדברי יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג "באמצעות כספי התרומות של יהדות התפוצות ותורמים מישראל, הסוכנות היהודית פועלת בתוככי החברה הישראלית, בקרב האוכלוסיות המוחלשות, כדי להעניק הזדמנויות שוות לאלה שלא זכו בחייהם לקבל תנאים שיאפשרו להם התחלה שווה. "הרוח הישראלית" תסייע לצעירות ולצעירים האלה לממש את הפוטנציאל שלהם ותלווה אותם לאורך כל תקופת הלימודים, כדי שבסיומם יוכלו להתחיל את הקריירה המקצועית שלהם מנקודת התחלה זהה לחבריהם ללימודים.