הורים לילדים בגן צוף ובגן שובל, שני גני עירייה בחולון, זועמים על כך שעבודות התמ"א 38 שמתקיימות בסביבת הגנים של ילדיהם מסכנות את שלומם. עיקר דאגתם של ההורים מתמקדת במנוף שהוצב מעל מתחם הגנים, אף שלפי שעה הוא אינו בשימוש.
 
לפני חודשים ספורים החלה בנייה מאסיבית בחמישה אתרי בנייה המקיפים את הגן. ההורים המודאגים פנו לעירייה בבקשה למצוא מבנה חלופי, אך לדבריהם דבר לא נעשה, ולפיכך הם מתכננים להשבית הבוקר (ראשון) את הלימודים בגנים.
 
"לא ייתכן שיש בנייה מסביב לגן ומאשרים אותה, וכרגע אין פתרון באופק. כבר כשהחלו העבודות דאגנו, אך הצבת המנוף היא קו אדום", מסביר ל"מעריב" אחד ההורים. "מתברר שבשנה שעברה היו עבודות כאלה בגנים אחרים ונפל פיגום ליד הגן, אבל לא נעשה דבר. הובטח קירוי לגן, אבל עד כה החומר להכנתו לא הגיע".
 

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "הקבלן ביצע במקום מיגונים לדרישת העירייה, בהם קירוי שער הכניסה לגן, קירוי חזית גן צוף המשמש כרחבת כניסה לשני הגנים, קירוי מתקני המשחק בחצר גן שובל וגידור הגן באסכורית ובלוחות עץ לביד לאורך כל הגדרות. לבקשת ההורים, יש כוונה להרחיב את הקירוי האחורי עד למרכז ההצללה. יצוין כי נערכו כמה מפגשי תיאום ציפיות עם ההורים.
 
המנופים מסוג עגורן הצריח ממוקמים בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עגורני צריח), התשכ"ז־1966. התקנות אינן אוסרות מעבר זרוע העגורן מעל שטח ציבורי, אלא העברת משא מעל ציבור בלבד. כאמור, בשלב זה המנוף אינו עובד, היות שטרם ניתן אישור משרד העבודה להפעלתו. כאשר עגורן צריח אינו עובד, חובה לנתקו מהחשמל, לשחררו ממעצור (למצב ניוטרל) ולאפשר לו לנוע בהתאם למשבי הרוח המשתנים.
 
"השיטור העירוני, אגף הביטחון, הפיקוח על הבנייה והממונה על הבטיחות במינהל החינוך ביקרו מדי יום באתר, ובתחילת השבוע הבא יגיעו אנשי אגף בטיחות ממשרד החינוך לבחון את האתר".
 
ממחוז תל אביב במשרד החינוך נמסר: "הנושא באחריות הרשות המקומית ובטיפולה. לטענת הרשות, נעשו כל ההסדרים הדרושים להבטחת את שלומם ובטיחותם של הילדים".