כ־40,000 רצים מכ־80 מדינות ישתתפו במרתון ירושלים התשיעי שיתקיים מחר בשעות 5:30־14:00ברקע האבטחה המוגברת ופריסת השוטרים לקראת מרתון ירושלים שיתקיים מחר (שישי), צפוי לרצים ולצופים מחזה מרגש ויוצא דופן. נוסף על אבטחת הרצים, קבוצת שוטרים מתחנת לב הבירה של מחוז ירושלים תלווה 30 נערים עם מוגבלויות והם ירוצו איתם יד ביד במקצה הקהילות המיוחד שאורכו 800 מטר. 
הנערים, חניכים במרכז של עמותת "עלה" בירושלים, מאופיינים במוגבלויות שכליות מורכבות ונעזרים בכיסאות גלגלים ובעמידונים, כך שהריצה, קצרה ככל שתהיה, אינה משימה פשוטה עבורם. החיבור המרגש בין המשטרה לעמותת "עלה" מקורו בזיקה משפחתית: יזמה אותו השוטרת רס"ר עדי פרנסה, שאחותה פנינה היא חניכה ודיירת במרכז "עלה". "פנינה היא מלאכית, היא הגאווה שלי, וזה מתרחש בזכותה", אומרת מנכ"לית עלה בירושלים, שלומית גרייבסקי. 
אשר לשיבושים הצפויים, כל הכניסות לעיר יישארו פתוחות, וכך גם הגישה לשוק מחנה יהודה מכיוון רחוב אגריפס, צירי הגישה לבתי החולים והכבישים המובילים לתחנה המרכזית, לרבות דרך בגין לכל אורכה. עם זאת, כלי רכב שיחנו לאורך צירי מסלולי הריצה לא יורשו לצאת עד לסיום האירוע ולפתיחת הצירים (הפרטים המלאים – באתר העירייה).

הודעות על פתיחת הצירים במהלך יום המרוץ יעודכנו על ידי משטרת ישראל ויופיעו באפליקציית Waze.