האם ההורים יכולים להירגע ומשבר הצהרונים עומד לקראת פתרון? לאחר שהוחלט על בחירות לכנסת ה־22 בספטמבר, כשבועיים לאחר פתיחת שנת הלימודים, במערכת החינוך החלו לעלות בעיות כפי שפורסם ב"מעריב", ביניהן היעדר תקצוב לתוכנית הצהרונים וחשש מפגיעה בתקציב משרד החינוך, כיום המשרד בעל התקציב הגבוה ביותר.

כעת, יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין, הודיע היום (שלישי) כי לאור בקשת יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, תוקם ועדת חינוך זמנית בכנסת שתעקוב מקרוב אחר כל הבעיות והמצוקות במערכת החינוך לקראת שנת הלימודים. עוד לא נמסר מתי היא תתכנס, מי יעמוד בראשה ומהן הבעיות המרכזיות בהן היא תעסוק, אך יש להניח כי בשל לוח הזמנים הצפוף היא תתקיים בקרוב ותצטרך להחליט בסוגיות מכריעות.

ח"כ גפני, התייחס לכך בדיון בוועדת הכספים ואמר כי "מאות משפחות לא נרדמות בלילה בשל שאלת החינוך המיוחד, גם לעניין הצהרונים אין מענה לעניין התקצוב, אנחנו מבקשים לדעת מה מתכוון משרד החינוך לעשות לגבי שני הנושאים האלה".

הקמת הוועדה היא בהחלט בשורה מעודדת ויתכן שתוכל להביא לסיום המשברים שבדרך, ביניהן כאמור אישור תקציב לתוכנית הצהרונים הכוללת כ־220 אלף תלמידים בגילי 3־8. בינתיים המצב הוא שבהיעדר אישור תקציבי, ההורים הם אלה שישלמו מכיסם ויצטרכו להוציא החל מספטמבר הקרוב מאות שקלים כל חודש, דבר שימנע מרבים לשלוח את ילדיהם לצהרונים.

סוגיה נוספת העומדת על הפרק ממש בימים אלה היא החשש משביתת המורים של הסתדרות המורים בתחילת שנת הלימודים. בסיום החודש יסתיים הסכם "אופק חדש" - רפורמה המיועדת לבתי הספר היסודיים ולחטיבות הביניים, ומורים רבים מחכים לפתיחת ההסכם שאמור להביא לתוספת בשכר. כעת, עם הקמתה של הוועדה, יש לקוות שיצליחו להגיע להבנות שימנעו השבתות באחד בספטמבר.