יו"ר העבודה הטרי, עמיר פרץ, הגיע הערב (שבת) לתוכניתה של איילה חסון, המטה המרכזי ברשת 13, והתראיין בנוגע למחאת האתיופים שפרצה השבוע, לבחירות במפלגתו ולסיכויים לאיחודים בגוש השמאל-מרכז לקראת הבחירות. במהלך הראיון, התייחס פרץ, כאמור, למחאה שפרצה בעקבות הירי בצעיר בן העדה האתיופית, סלומון טקה, על ידי שוטר, מקרה שהסתיים במותו של טקה, במקביל לגילויי גזענות נוספים שאירעו בארץ - בהם ריסוס כתובות גרפיטי שבהן כתוב "מוות לערבים" באוניברסיטת תל אביב.



"הגזענות בארץ גורמת לי צער רב, הבנתי את הכאב, גילויי הגזענות האלה הם חרפה" אמר פרץ והוסיף, "אני פונה לנהגים שנתקעו בפקקים במהלך ההפגנות - תפסיקו לקטר, תגידו תודה שאתם חלק מהמחאה. אני קורא להקים וועידת חקירה ממלכתית. העדה הזאת הייתה הכי שקטה במדינה, צריך לשאול - איך זה קורה? כנראה שתחושת הקיפוח וחוסר השייכות הגיעה לפיצוץ", טען.



עמיר פרץ עם אהוד ברק, 2008. צילום: רוני שוצר, פלאש 90
עמיר פרץ עם אהוד ברק, 2008. צילום: רוני שוצר, פלאש 90



"שמולי לא התקשר אליי אחרי הניצחון, אבל החלטתי לצלצל אליו"



פרץ התייחס גם לפריימריז במפלגה, בהם ניצח השבוע, ואמר כי יריבו להתמודדות ח"כ איציק שמולי לא התקשר אליו, ופרץ היה צריך לפנות לשמולי לאחר ההתמודדות. "איציק שמולי לא התקשר אלי אחרי שניצחתי בבחירות – אבל אני החלטתי לצלצל אליו. אמרתי לו 'בפוליטיקה לפעמים מצנחים, ולפעמים מפסידים - בוא נאחד את המפלגה'", לעומת זאת הבהיר פרץ כי המועמדת השלישית במרוץ - ח"כ סתיו שפיר התקשרה ואיחלה לו הצלחה, יחד עם ראשי מפלגות השמאל האחרים, אהוד ברק - שהודיע היום על שם מפלגתו החדשה, יו"ר כחול לבן בני גנץ וחברת מפלגתו שלי יחימוביץ'. 



בנוגע לאיחוד אפשרי בשמאל, הבהיר כי מטרתו היחידה היא להעביר קולות מימין לשמאל ובכך להוביל למהפך בבחירות הקרבות. "אני יושב ראש מפלגת העבודה, אני רוצה לבנות את האלטרנטיבה לימין ברשות נתניהו", אמר והוסיף, "יש שלוש רמות של שיתופי פעולה אחרי הבחירות, כפי שאני עושה עם החרדים והערבים, בזמן בחירות, כפי שאני מתכנן לעשות עם כחול לבן, ולכן אני נפגש עם גנץ, ושיתופי פעולה וזאת השאלה איך במרכז שמאל מביאים קולות מהימין. כשאני אביא קולות במגזר הערבי והדרוזי, אלה קולות שישבו בבית ואני מכוון לקולות שהצביעו לאורלי לוי ולכחלון, שמחפשים מפלגה חברתית וכיום אין כזו".



בנוגע לקשריו עם ברק במסגרת אותו האיחוד, אמר כי הוא "מעריך ומכבד את אהוד ברק, לאחר שנים שלא דיברנו ניקינו שולחן, היום מבחינתי משקעים זאת לא תוכנית עבודה. אם זה איחוד שיוסיף מהימין מבורך, זה מה שייקבע". לבסוף נשאל פרץ האם קיבל הצעה מצד כחול לבן להיות הנשיא הבא ובתמורה לכך לא לתקוף את גנץ במהלך הבחירות, הכחיש יו"ר העבודה את הדבר מכל וכל. "חד משמעית לא, לא הציעו לי, וברגע שהחלטתי לרוץ לראשות מפלגת העבודה, סיפור הנשיאות נגמר אני מתכוון להיות ממוקד מטרה, להוביל את המפלגה לשנים רבות כתנועה אידאולוגית ואלטרנטיבה אידאולוגית ואלקטורלית", סיים פרץ את דבריו.