איך מטפלים בשיא הרגישות ב"סטיגמה בארון הכפול"? זה היה אחד הנושאים המרתקים בו דנו ביום העיון "גאווה בנפש" שנערך בבי"ח איכילוב בת"א ועסק בטיפול ושיקום לאנשי קהילת הלהט"ב עם בעיות פסיכולוגיות. יום העיון בהשתתפות מאות משתתפים ואנשי מקצוע בתחום, הופק בהובלת משרד הבריאות - סל שיקום מחוז ת"א ובשיתוף חברת "ידיד נפש" – שירותי שיקום בריאות הנפש בקהילה, בי"ח איכילוב וקבוצת "שכולו טוב".



שולי (שאול) כתב, סגן מנהל דיור מוגן גוש דן ומרכז השירות לקהילה הלהט"בית "ידיד נפש" וליז לוי, שניהם עובדים סוציאליים, הציגו את הלבטים וההתמודדויות של האדם המצוי בארון הכפול- מתמודדי בריאות הנפש וקהילת הלהט"ב, וכן את ההשפעות השליליות שנגרמות בעקבות חוסר הרגישות של הסביבה לנושא. הם העלו סיפורים שעולים מהמפגשים הקבוצתיים אותם הם מנחים בקרב אנשי הקהילה, אודות ניתוק קשרים משפחתיים וחברתיים שנגרמו כתוצאה משיח סטיגמטי ומזלזל אודות הקהילה ושיוך מוטעה של הקהילה בין נטיות מיניות למחלת נפש.



נינה שהם מנכ"לית "ידיד נפש" מקבוצת עמל ומעבר: "יום העיון הזה, כמו ימי העיון שעוד עתידים להיות בנושא, מטרתם להביא ידע וחשיפה על קהילת הלהט"ב המתמודדת עם הארון הכפול. בנוסף, יום העיון חידד את הצורך שלנו כנותני שרות טיפולי/ שיקומי - לגלות גישה רגישה, מכבדת, נטולת שיפוטיות ולקבל את האדם ובחירותיו בחיים. כולי תקווה כי יום העיון הזה אכן מילא את שליחותו והמסרים שהועברו יהדהדו באוזני האחרים, כך שנוכל לחיות בחברה אשר יודעת להכיל את השונה ולקבל כל אדם באשר הוא ללא קשר להעדפותיו או נטיותיו המיניות".



שולי (שאול) כתב, סגן מנהל דיור מוגן גוש דן ומרכז השירות לקהילה הלהט"בית ב-"ידיד נפש": "אחת המטרות של יום העיון, 'גאווה בנפש' היא המלחמה מול הסטיגמה הקיימת עבור מתמודדים מבריאות הנפש אשר משתייכים לקהילה הלהט"בית. הסטיגמה אינה סימפטום של מחלה או מאפיין של נטייה/זהות מינית. הסטיגמה היא תוצר של בורות בחברה ומחובתנו המקצועית והאישית לפעול לצמצום הסטיגמה בכדי שלא תופנם לסטיגמה עצמית".