יום אחרי ששני בני אדם אושפזו כתוצאה מהרעלת מזון לאחר שאכלו מוצרי טונה בסניף ארומה תל אביב, וגורמים במשרד הבריאות מפנים  הערב (רביעי) אצבע מאשימה לעבר הסניף והתנהלותו עם מוצרי המזון. גורם במשרד הבריאות טען כי "היו כנראה בעיות במקרר, ובטיפול בטונה הגולמית", הגורם הוסיף עוד כי בבית הקפה "לא עמדו בהוראות. כל התמונה נבדקת כעת גם התנהלות הרשת, וגם הטונה של ויליגר".



בסניף בית הקפה טענו כי בכוונתם להתייחס בכובד ראש לבעיות שיימצאו, ולפעול מול הציבור באופן תקין. בהודעה שפרסם סניף ארומה בתל אביב נאמר כי "הרשת שיתפה פעולה באופן מלא עם נציגי משרד הבריאות, וזאת בנוסף לבקרה העצמאית שהיא מקיימת באמצעות חברה חיצונית. כפי שהתחייבנו – כלל הליקויים שיימצאו יתוקנו ויפורסמו, בתום התחקיר, לציבור הרחב"

מוקדם יותר, משרד קיים הבריאות דיון מיוחד בהשתתפות נציגי רשת ארומה תל אביב בעקבות אשפוזם של שניים מלקוחותיהם אמש לאחר שאכלו מוצרי טונה בסניף החברה ברחוב מנחם בכין בתל אביב. במהלך הבוקר התבצעה בקרה של מחוז ת״א של משרד הבריאות בסניף בו אירעה ההרעלה. ממשרד הבריאות נמסר כי דגימות נלקחו מהדג שהיה בשימוש למעבדה ושאר התצרוכת הושמדה. כמו כן נאסר שימוש של משלוח דג חדש על ידי משרד הבריאות עד לקבלת תוצאות מעבדה.



ממשרד הבריאות נמסר לאחר קיום השימוע כי "במהלך השימוע הוצגו לנציגי העסק הממצאים שעלו בביקורת התברואית ובהם אי עמידה  בנהלי משרד הבריאות ואי עמידה בהנחיות היצרן. נציגי העסק הונחו לתקן את הליקויים לפני קבלת אישור לפתיחתו מחדש לציבור. משרד הבריאות ממשיך לבדוק את האירוע ברמה המקומית וברמה הארצית. במשרד ממתינים לתוצאות המעבדה המדויקות שיגיעו מחר בבוקר".



בחברה ציינו כי היום ומחר ייתכנו שיבושים בסניפי הרשת במכירת מנות מזון המכילות טונה וכי הסניף ממנו נרכשו המוצרים נסגר עד להודעה חדשה. כזכור, מדובר באישה בת 41 שהגיעה במצב קשה מאוד לאחר איבוד הכרה ושוק עמוק ובגבר בן 34 שהגיע במצב קל עם כאבי ראש, דפיקות לב מואצות בעקבות הרעלה.





שירי פורר: "אני גמרתי בינתיים עם טונה"


שירי פורר היא אחת המאושפזות באיכילוב בעקבות ההרעלה ושוחררה במהלך הלילה לביתה. הבוקר היא סיפרה: "אני עובדת באזור והגעתי לארוחת צהריים בסניף כשהזמנתי בטייק אווי סלט טונה למשרד הסמוך. אכלתי את הסלט תוך 10 דקות מאז שרכשתי אותו ומיד התחלתי להרגיש צריבה בלשון, פנים אדומות ובוערות ונשימה כבדה.עוד הוסיפה פורר: "מיד הבנתי שאני חווה תגובה אלרגית חריפה והמנהל שלי לקח אותי למר״ם שם התמוטטתי ואיבדתי הכרה. מהר העבירו אותי באמבולנס לאיכילוב תוך כדי פעולות מצילות חיים. לאחר הגעתי לחדר הלם של איכילוב המשיכו פעולות רפואיות שלשמחתי הרבה הביאו להתאוששות מהירה ולאחריה הוחלט לשחרר אותי הביתה במהלך הלילה להמשך השגחה ומעקב. לאורך כל הזמן לא קלטתי כמה המצב שלי היה מסוכן. כעת אני בעיקר מזועזעת מהתגובה של הרשת שניסתה לגלגל את זה עליי ומקווה שהם יעשו בדק בית. הבוקר אני בעיקר אסירת תודה לצוותים הרפואיים שהצילו את חיי ומתאוששת בביתי", פורר הוסיפה בחיוך כי היא "גמרה בינתיים עם טונה".

פורר, נשואה ואם לשניים, פונתה אתמול במצב קשה יחד עם גבר נוסף, בן 37 לחדר הלם של המחלקה לרפואה דחופה מרכז הרפואי איכילוב לאחר שהזמינו סלט טונה בסניף האמור. הצוות הרפואי מסר כי פורר הגיעה "במצב קשה מאוד לאחר איבוד הכרה במצב של שוק עמוק והגבר במצב קל עם כאבי ראש, דפיקות לב מואצות בעקבות הרעלה לאחר שאכלו לדבריהם סלט וכריך טונה". 
 
ד״ר דניאל טרוצקי, מנהל המחלקה לרפואה דחופה באיכילוב, הסביר את האירוע בתור "תגובה אלרגית חריפה שמקורה בהרעלה מהדג טונה אותו אכלו בשם ׳הרעלת מזון סקרומבואידית׳. מדובר בהרעלת מזון יחסית נדירה, כתוצאה מאכילת בשר דגים שסימניה דומים להתקפה אלרגית, 'הרעלת היסטמין'. הסימפטומים עלולים לכלול  החל מכאבי ראש, דפיקות לב, אודם עורי משמעותי, סחרחורת, בחילות, כאבי בטן ושלשולים ועד קוצר נשימה או בצרות בדרכי האוויר ובמקרים נדירים אף מוות״.