משרד האוצר קיזז במהלך חג סוכות עשרות מיליוני שקלים מהתשלום המגיע על פי חוק לחברות התחבורה הציבורית. הסכום המדובר עומד על כעשרים אחוזים מהתקציב הכללי, המסתכם בכשישים מיליון שקלים. 

כחלק מהקשיים הצפויים בעקבות ההחלטה, יקוזזו משכורות עובדי ונהגי החברות ושירותי התחבורה הציבורית לקהל הנוסעים יצומצמו, דבר שיכול להוביל גם להעלאת מחירים ולפגיעה באוכלוסיות מוחלשות.
הפורום לקידום התחבורה הציבורית מארגן מחאה ציבורית ושוקל פנייה לערכאות משפטיות. הבוקר התערב שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' במשבר וביקש לנסות להגיע לפתרון מוסכם. סמוטריץ' שיגר מכתב המבקש מהחברות להימנע מעיצומים בעקבות הקיצוץ.

במכתב חריף ששיגר פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות בישראל באמצעות עו"ד עמית גור  נכתב: "הוראה והחלטה שכזו ככל שאכן התקבלה, מעבר להיותה לטעמנו בלתי חוקית, מהווה הפרה בוטה ויסודית של הסכמי ההפעלה עליהם חתומה הממשלה, על כל המשתמע מכך. אין זה מתקבל על הדעת, כי ממשלת ישראל תפר ברגל גסה הסכמים עליהם היא חתומה. "  

במידה ולא תתרחש פריצת דרך עד לאחרי חג הסוכות, החברות צפויות לחדש את המחאה ויאלצו לצמצם משמעותית את שירותיהם לקהל הנוסעים באופן מידי.
מנהל הפורום לקידום התחבורה הציבורית, יער אמיר, מסר: "לא קיבלנו הסברים מניחים את הדעת מדוע בוצע קיצוץ חד צדדי בסובסידיות. משמעות ההחלטה היא פגיעה במעל מיליון וחצי נוסעים על הממשלה לפעול בהקדם ולפתור את המשבר אחרת לא יהיה מנוס ממחאה משמעותית".