גורם בקרמלין אמר היום (שני) כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וראש הממשלה בנימין נתניהו שוחחו על האפשרות של הענקת חנינה לנעמה יששכר. השיחה התרחשה, על פי הדיווחים, כאשר פוטין התקשר לברך את ראש הממשלה לרגל יום הולדתו ה-70 שחל היום. מוקדם יותר היום מסרו עורכי דינה של יששכר, הצעירה הישראלית העצורה בכלא הרוסי כי יגישו ערעור על גזר דינה לבית המשפט ברוסיה. כמו כן, מחר צפויים עורכי דינה של יששכר לפגוש אותה בכלא בו היא שוהה. לאחרונה החליטה משפחתה של יששכר להרחיב את צוות ההגנה ולהוסיף את עורכי הדין בועז בן צור ונתי שמחוני שמלווים בישראל את המשפחה.

בתוך כך, הקרמלין מסר כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התקשר לראש הממשלה בנימין נתניהו לרגל יום הולדתו וכי השניים שוחחו על סוגיות אקטואליות, ביניהן המצב בסוריה. עם זאת, לא נאמר האם שוחחו המנהיגים על עניינה של נעמה יששכר, ומשפחתה לא עודכנה על ידי לשכת ראש הממשלה על תוכן השיחה.
צילום: רויטרס
הסוף למשבר בלבנון? הממשלה הודיעה על שורת קיצוצים נגד הגירעון

ממשלתו של סעד אל חרירי אישרה היום (שני) את הרפורמה הכלכלית במדינה, על רקע הפגנות הענק ששוטפות את ארץ הארזים בעקבות המשבר הפיננסי בלבנון. במסגרת הרפורמה, הוחלט על העלאת המס על רווחי הבנקים, הורדת שכר חברי הפרלמנט והשרים, והפרטות בשוק התקשורת, כל זאת במטרה להוריד את הגירעון במדינה. בנוסף לכך, הממשלה הודיעה כי בכוונתה להילחם בשחיתות במדינה.
ראש הממשלה חרירי התייחס להפגנות, והודה למפגינים על שיצאו לרחוב. חריר פנה אל המפגינים ואמר כי הצעדים שנקטה הממשלה "לא נועדו כדי לגרום לכם לשוב לבתיכם", והוסיף, "ההפגנות השיבו את הזהות הלבנונית, תוך שהן חוצות מגזרים וסכסוכים עדתיים". עוד הוסיף ראש הממשלה הלבנוני כי אם המפגינים רוצים לקיים בחירות נוספות, הוא יתמוך בכך. נשיא לבנון מישל עוואן התייחס גם הוא בחיוב להפגנות, ואמר כי המפגינים מבטאים את הכאב של האזרחים. עם זאת אמר עוואן כי "להאשים את כל המערכת הפוליטית בשחיתות זה מאוד לא הוגן".
מפינים נגד המשטר בלבנון. צילום: רויטרס
חיילים אמריקאים חצו את הגבול לתוך עיראק; איראן: "על ארדואן לכבד את סוריה"
חיילים אמריקאים חצו את הגבול לתוך עיראק מכיוון סוריה, דרך מעבר הגבול סאהלה צפונית למחוז דוחוק שבעיראק, כך דווח בסוכנות הידיעות הבינלאומית רויטרס הבוקר (שני). על פי העדויות שנאספו על ידי צלמים ואנשי עיתונות באזור, נצפו מעל 100 רכבים חמושים של הצבא האמריקאי שביצעו את החצייה, זאת כאמור, כחלק מההחלטה האמריקאית להסיג את כוחותיה מהאזור.
מקור ביטחוני מתוך המחתרות הכורדיות המשתכנות באזור סיפר לסוכנות הידיעות כי החיילים האמריקאיים חצו לתוך האזור האוטונומי למחצה השייך לכורדים בעיראק. כ-30 קרוונים והאמרים עליהם ציוד כבד, על פי הדיווח, חצו אף הם.
מזכיר ההגנה של ארצות הברית, מארק אספר אמר ביום שבת האחרון כי כל 1,000 החיילים שהוצבו באזור והיוצאים עתה מאזור צפון סוריה צפויים להמשיך פנימה לכיוון מערב עיראק, שם ימשיכו במבצעם למלחמה מקיפה נגד מיליציות המשויכות לארגון המדינה האסלמאית (דאעש), זאת במטרה "להגן על עיראק", לדבריו.
חיילים אמריקאים בסוריה, ארכיון. צילום: רויטרס
"אדם גדול מהחיים": איש התקשורת אריק הניג הלך לעולמו בגיל 72
העיתונאי ומפיק הטלוויזיה אריק הניג הלך לעולמו אתמול בגיל 72. הניג נפטר בבית החולים "איכילוב" בעקבות אירוע לב והותיר אחריו אישה, מיה בלנקה, ותינוקת שנולדה השנה.
הניג היה עיתונאי, במאי ומפיק טלוויזיה שהתפרסם לאחר שהטמיע את תרבות ה-NBA בישראל. הוא כתב טורי ספורט, יצר סרטים דוקומנטריים כמו "הגביע הקדוש" ו"החבר'ה הגדולים", הפיק וביים את הסרט "רבין-פרס: הכל אישי" וגם את את התכנית "מונית הכסף" עם עידו רוזנבלום המשודרת ב"קשת 12".

הוא כתב את הספר "פואד – כנגד כל הסיכויים", על חייו של בנימין בן אליעזר ועד לאחרונה כתב טורים ל"מעריב". מערכת "מעריב" מרכינה ראש על לכתו של הניג ז"ל ומשתתפת בצערה של המשפחה.