שני בתי מעצר בישראל פתחו היום (רביעי) פרק חדש, כאשר גונדר משנה מנחם ביבס קיבל את הפיקוד על ׳אוהלי קידר׳ במקומו של גונדר משנה מרק אלפסי, וגונדר משנה משה איבגי יפקד על בית מעצר ׳שקמה׳ שבאשקלון במקומו של גונדר משנה יעקב שלום. החילופים צוינו בשני טקסים חגיגיים.



המפקד היוצא של בית המעצר ׳שקמה׳, גונדר משנה שלום, שלאחרונה מונה לראש מחלקת ביקורת פנים, אמר כי ״נפל בחלקי לשרת בארגון מדהים למעלה מ-30 שנה, שירתתי בשורה של תפקידים ואני חש סיפוק מהעשייה בכל אחד מהם". המפקד היוצא גונדר משנה אלפסי, שמונה לפקד על בית הסוהר 'איילון' שברמלה, ציין כי "לבית מעצר 'אוהל קידר' נשמה הפועמת בכל שעות היממה".



טקס החלפת פיקוד בבתי המעצר. צילום: דוברות שב"ס
טקס החלפת פיקוד בבתי המעצר. צילום: דוברות שב"ס



ממלא מקום נציב בתי הסוהר, גונדר אשר וקנין, שנכח בשני הטקסים, בירך את המפקדים היוצאים והנכנסים והכריז כי "היום הוא יום חג למחוז דרום, מינוי שני מפקדים בכירים לבתי מעצר מרכזיים, התחדשות וקידום תהליכים ארגוניים. אני מברך את סגלי הפיקוד, הסוהרים, הסוהרות והגמלאים שכיבדו אותנו". גונדר קטי פרי, מפקדת מחוז דרום של שירות בתי הסוהר, שיבחה את המפקדים היוצאים, כאשר אמרה על גונדר משנה אלפסי, כי "פעל מתוך אהבת אדם ובדרכי נועם הצליח לגבש יחידה לכדי משפחה" ועל גונדר משנה שלום אמרה כי "הוביל להישגים על אף המורכבות".



גונדר משנה ביבס, כיהן בתפקידיו האחרונים כסגן מפקד בית סוהר רימונים, סגן מפקד בית סוהר אשל, ראש ענף חירום בחטיבת הביטחון וגם שירת בתפקידי ביטחון ומודיעין שונים ביחידות שטח. נשוי ואב לשלושה, תושב הדרום. גונדר משנה משה איבגי, כיהן כמפקד בית סוהר ׳גבעון׳, סגן וממלא מקום מפקד בית סוהר ׳השרון׳,  קצין מודיעין מחוז צפון ובנוסף שירת בתפקידי מודיעין וביטחון ביחידות שטח. מתגורר בצפון הארץ, נשוי ואב לארבעה.