על רקע הסערה סביב דבריו של ד"ר מרדכי קידר וציון 24 שנים לרצח, חגי עמיר, אחיו של רוצח ראש הממשלה יגאל עמיר, אמר היום (חמישי) כי משפחתו עובדת על בקשה למשפט חוזר וחזר על התיאוריה לפיה אחיו הוא אינו הרוצח האמיתי. "יגאל עמיר אכן ירה כדי לנטרל את רבין ולעצור את אוסלו. העובדות הן שרבין כלל לא הגיב לירי למרות שמדובר בכדורי הולופויינט שכוונו לעמוד השדרה ממרחק של חצי מטר לכל היותר. הוא חשב שיש איזו תקלה ולכן ירה עוד פעמיים. כל הירי היה במצב עמידה גם שלו וגם של רבין, מעבר לזה הוא לא יודע כלום", כתב חגי עמיר בפרופיל הפייסבוק שלו שנושא את הכינוי עמנואל גולדשטיין, על שם דמות מספרו של ג'ורג' אורוול '1984'.

עוד הוסיף עמיר כי "כשהתברר בשנים האחרונות שיש כל מיני מסמכים שמעידים על מעורבות של אחרים, הוא הגיש בקשה למשפט חוזר שנדחתה ועכשיו עובדים על בקשה נוספת. אלה העובדות".
כאמור, דבריו של אחיו של רוצחו של רבין מגיעים על רקע שורה של גינויים במערכת הפוליטית, האקדמית והציבורית לדבריו של המזרחן והמרצה מאוניברסיטת בר אילן ד"ר מוטי קידר, שטען שלשום באירוע הפגנת תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו כי יגאל עמיר לא רצח את ראש הממשלה המנוח. ד"ר קידר סירב לחזור בו מהדברים שאמר, בעוד שרקטורית האוניברסיטה זימנה אותו בשל כך לוועדת המשמעת.


 

הדברים השנויים במחלוקת, שבאו ימים ספורים בלבד לפני יום השנה ה־24 לרצח רבין, עוררו סערה. ד"ר קידר אמר כי ממסמך המסווג "סודי ביותר" שהגיע לידיו, שבו נופף בהפגנה, עולה ש"מי שכנראה על פי החשד והסימנים רצח את רבין היה אדם שראשי התיבות של שמו הם י"ר (לא יצחק רבין). מי שעמד מאחורי העניין הזה הוא כנראה פוליטיקאי מוביל שרצה לחסל את רבין מכיוון שהוא רצה לצאת מהסכמי אוסלו". עוד אמר קידר כי יגאל עמיר מוחזק בבידוד "כדי שלא יגיד את האמת לאף אחד".
 
בראיון לגל"צ אתמול אמר ד"ר קידר: "אני עומד מאחורי מה שאני אומר. מה שאמרתי לא נאמר כאיש מחקר בבר אילן, אלא כאזרח המדינה. ישבתי שעות עם אדם שמשמש בתפקידים רשמיים במדינת ישראל, חתן פרס ישראל ופרס משרד המדע, ששמו נחום שחף. הוא הקדיש שנים מחייו לנושא הזה, אסף המון עדויות ועובדות, והוא מציג תמונה שעולה ממנה מה שאמרתי. זה מחייב בדיקה".