ההסלמה הביטחונית פגעה במה שאמור להיות היום השמח בחייהם של עשרות זוגות, שהיו אמורים לעמוד מתחת לחופה יחד הערב ולהינשא, ונאלצו להודיע למאות האורחים על השינוי בתכניות. היה מי שלמרות האכזבה החליט לדחות את האירוע, היה מי שמתעקש לקיימו למרות הכל ויש זוג אחד שדווקא החליט לחלוק את היום המיוחד הזה עם מי שנמצאים במצוקה.
"אני מאוכזבת מאד", אומרת בקול חלוש בר עובדיה, שהייתה אמורה להתחתן היום עם בחיר לבה, יהב עמוס, בגן האירועים "טרויה" באשדוד. למרות שבני הזוג מתגוררים בראשון לציון, הם תכננו לקיים את האירוע במה שהפך הבוקר להיות קו האש של המערכה מול עזה. ביום שבו הייתה אמורה להיות כלה, היא זכתה להשכמה מעט אחרת ממה שתכננה.

"התעוררתי מרעש אזעקה", היא משחזרת. "רצתי עם הפיג'מה לחדר המדרגות ותוך כדי אמרתי לעצמי שלא נורא, בטח זה תכף יירגע. אבל אחרי כמה שיחות עם מנהל האירוע, הוא אמר שאין אישור לקיים אירועים באולם. אחרי השיחה הזאת התקשרנו אורח אורח והודענו שהאירוע מבוטל. אנחנו שבורים. שבעה חודשים של ארגונים ירדו לטמיון. למזלנו, הספקים הבינו ואמרו לנו שנעדכן בתאריך החדש. אנחנו מחפשים תאריך חדש, אבל זה חייב להיות לפני דצמבר, כי אח של החתן עוזב את הארץ בתחילת דצמבר, ובינתיים כל המקומות תפוסים. אנחנו מחכים שיימצא פתרון".
צילום פרטי
צילום פרטי

אפרת אלחדד מבאר שבע דווקא נחושה שלא לבטל את החתונה שלה, שמתוכננת גם היא להערב. "אני בת 30. חיכיתי הרבה ליום הזה, חיפשתי וחיפשתי וסוף סוף מצאתי. בדייט השני כבר ידעתי שזה זה". בן הזוג המיועד הוא אלירן אלגרבי, גם הוא בן 30. המאורע המרגש נקבע בגני הצבי במושב ברכיה. "בבוקר הודיעו לנו שאין אירוע. פרצתי בבכי. בכל מהלך הארגונים הייתי רגועה וחיובית ועכשיו הכל התפרץ".
לדבריה, "אנחנו דתיים ולא מתכוונים לדחות את החתונה. היו אמורים להיות לנו 500 אורחים ואני מבינה שלא יהיו. אבל כל האורחים הודיעו שהם מזדהים איתנו ושיבואו. מה שבטוח – תהיה לנו חתונה בלתי נשכחת".
בני הזוג מורן ניזרד ויניב כחלון עשו את הלא יאמן: הם הציעו לחלוק את חתונתם, שצפויה להתקיים הערב באולם האירועים תל יה בקיבוץ תל יצחק, עם זוג נוסף, שחתונתו בוטלה בגלל המצב הביטחוני. וכן, זה כולל את הספקים, את האוכל וגם את רחבת הריקודים. "הרעיון היה של האולם", מסבירה ים, היועצת המשפטית של תל יה. "הזוג נענה מיד וגם שמח מאד לשתף פעולה, ועל כך מגיע להם כל הקרדיט. בינתיים היו הרבה פניות ואנחנו מנסים להבין מי הכי מתאים. מבחינתנו, הערך העליון ביום כזה הוא ערבות הדדית".