החיסול וההסלמה: שיר כוכבי, סטודנטית במכללת חמדת הדרום, הייתה אמורה להתחתן אמש עם בחיר לבה יקיר בנתיבות, אולם בשל המצב הביטחוני נאלצה לדחות את מסיבת החתונה ולערוך טקס חופה בהרכב מצומצם של חברים קרובים ומשפחה בבית כנסת בעיר. "למעט השמלה והפרחים שהוזמנו מראש, כל שאר החתונה הערב היא בהתנדבות מלאה", אמרה שיר בהתרגשות, "מדהים לראות את ההתגייסות של עם ישראל".
 
עדי רוזן, אם לשלושה – יואב, אלה ונועם - אשת עסקים מנתיב העשרה, נאלצה יחד עם עשרות משפחות מעוטף עזה לעזוב את ביתה לבית משפחת בעלה, אביב, בזיכרון יעקב. היא עשתה זאת כשהיא נושאת בידיה את בנה הפעוט, נועם בן השנה. "אני חווה אינספור ביטולים לעסק שלי, של סיורי אוכל קולינריים בשדרות. היו אמורים להגיע אליי היום 33 אנשים, מחר 14, וביום ראשון עוד 33 אנשים, ועכשיו? הכל בוטל", סיפרה רוזן ל"מעריב" על ההפסדים. "גם בשבוע הבא ביטלה קבוצה גדולה מבנק מוביל את הגעתה, כיוון שהם חוששים להגיע לדרום. הילד שלי בוער מחום והלב שלי בוער מכאב. קשה להיות עצמאית ויותר קשה להיות עצמאית בעוטף עזה. מה שכן, העם שלנו עוטף - עוטף בטלפונים ובאהבה".
 
דביר סאסי, תושב שדרות, דיבר על תחושת הגאווה שהוא חש ביומיים האחרונים: "סוף סוף, אחרי 18 שנים שבהן אנחנו מנוהלים על ידי ארגון טרור, צה"ל יוזם תקיפה ממוקדת וחשובה. שאלו אותי אם זה שווה את זה והאם אני לא מפחד. אני מפחד מאוד, כמו כל אחד שמתעופפים מעליו טילים, אבל עם זאת - זה שווה את זה. מה שקורה פה זה שינוי תפיסה מעודד, ואנו מוכנים להיכנס לממ"ד לעוד חודש שלם אם נדע שהפעם המכה תהיה חדה ותביא לנו שנות שקט".
 

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח במהלך היום טלפונית עם ראשי רשויות בעוטף עזה ואמר להם כי מדובר בשינוי משוואה מצד ישראל: "אני אמרתי לכם שנבחר את הזמן והעיתוי הנכון, והעיתוי הנכון היה שלשום", בישר נתניהו לראשי הרשויות. "התקבלה החלטה להעצים את ההרתעה שלנו באמצעים חדשים שהם לא דמיינו. הם יורים מאוכלוסייה אזרחית ומסתתרים מאחורי אזרחים. עכשיו שברנו את המשוואה הזאת כשסיכלנו את בהא אבו אל־עטא בזמן שהוא הסתתר.  אני מעריך מאוד את העמידה והתמיכה שלכם ושל התושבים". 
 
גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול, אמר אתמול: "המצב הביטחוני בעוטף עזה בשנתיים האחרונות היה בלתי נסבל. אנו מקווים שהפעולה הצבאית שהובילה להסלמה הנוכחית, תביא בסופו של דבר לשינוי המציאות בעוטף ולהחזרת ההרתעה".