בעיות קליטה: דבורה מאייר התגיירה גיור חרדי, ושלושת ילדיה, בני 14, 16 ו־18, נותרו לגור עם בעלה לשעבר. מאייר נישאה שנית לג'רלד בשנה שעברה ועלתה ארצה. אולם כאשר ילדיה באו לבקר אותה בישראל לא אושרה כניסתם, ולטענתה הם נשלחו חזרה לחו"ל בלי שראו את אמם. בעלה ג'רלד אמר ל"מעריב" כי החלטת משרד הפנים תמוהה. לדבריו, לפי החוק בקולומביה, ממילא הילדים לא יכלו להישאר בארץ, אחרת אמם תואשם בחטיפה.
 
ניקול מאור, ממחלקת סיוע לעולים במרכז הרפורמי שמטפל בתיק, אמרה: "רשות האוכלוסין פועלת בניגוד לתכליתו של חוק השבות ולנהליה שלה. לא ייתכן שהיא דוחה בקשה של יהודייה, עולה חדשה, לראות את ילדיה בישראל לתקופה מוגבלת, מ'חשש להשתקעות', חשש שאין לו כל אחיזה במציאות".
 
סיפורה של מאייר הגיעה לידיעת ח"כ אילן גילאון מהמחנה הדמוקרטי, ששיגר אתמול מכתב לשר הפנים אריה דרעי. ״נשגב מבינתי כיצד ייתכן שבמדינת ישראל, אזרחית המדינה לא יכולה לראות את ילדיה במדינתה שלה, וכל זאת בשל חשש שנראה בלתי מבוסס לחלוטין של רשות האוכלוסין", כתב גילאון. 
 

לפי רשות האוכלוסין וההגירה, גרסתה של מאייר לא לגמרי מדויקת. מהרשות נמסר בתגובה: "מדובר בבני זוג שעלו לישראל ב־2018 מתוקף חוק השבות. לגברת מאייר ילדים מנישואים קודמים, קטינים, אשר לא עלו יחד עמה ואינם זכאי שבות.
 
"מעט לאחר העלייה היא הזמינה את שתי בנותיה לביקורים. נבהיר כי הנושא מורכב ממה שמוצג, ולא קיימת הסכמת אבי הבנות כנדרש. בניגוד לנטען, הבנות נחתו בישראל עוד בטרם התקבל אישור ובניסיון להציב עובדות לרשויות. לאחר בדיקה מחודשת ומחשש להשתקעות הבנות בארץ שלא בהתאם לכללים, אושרה הגעתן. אחת הבנות הגיעה לישראל, ולכשתצא - תוכל הבת השנייה להיכנס אף היא".