פרויקט החשמול של רכבת ישראל שהתחיל אתמול וגורם לשיבושי תנועה רבים, מנתק למעשה את תושבי הצפון ממטרופולין גוש דן. שמרית נוטמן, תושבת זכרון יעקב שעובדת בתל אביב, סיפרה היום (חמישי) בראיון עם ענת דוידוב, בתכנית "איפה הכסף" ב-103FM, על האופן בו הפרויקט משבש את אורח חייה. "אני הייתי מהאמיצות שניסו להגיע היום לכיוון המרכז. בדרך כלל אני עולה על האוטובוס שמגיע לרכבת בבנימינה וממנה נוסעת לתל אביב במסלול שנמשך כשעה. היום, במקום לצאת בשבע וחצי הקדמתי בשעה ולקחתי את האוטובוס שמחליף את הרכבת. בזכותו זכיתי לבקר בחצי ממדינת ישראל כולל פרדס חנה וחדרה ובמקום להגיע תוך שעה, הגעתי לתל אביב אחרי שעתיים וחצי".


היא ציינה כי במהלך הנסיעה באוטובוס, ראתה נוסעים שלא מצאו מקום לשבת בשל העומס, ונאלצו לעמוד כל הנסיעה. "ברגע שלא ניתן לנסוע ברכבת, אחרים מנסים לחפש אופציות נוספות שבדרך כלל מאריכות את הדרך בצורה משמעותית", אמרה.

אמרו לנו שלא צריך לגור במרכז, שאפשר לגור בפריפריה ולנסוע לעבוד במרכז, היום אנחנו מגלים שזה לא עובד
"נכון. דווקא נתיב פלוס שהושמץ בכותרות הוא זה שהציל אותנו היום. זה קיצר לי את הנסיעה בחצי שעה. אחרת היינו מגיעים תוך שלוש שעות".

 

מתן ברקוביץ', מנהל תקשורת והסברה ברכבת ישראל, אמר כי "תנועת הרכבות שובשה החל מאתמול בעקבות החלפת מספר מרכיבי מסילה, מדובר במבצע מאוד מורכב שכולל מספר רב של גורמים, דבר שאילץ אותנו לשנות את תנועת הרכבות. ברור לנו שמדובר באי נוחות גדולה. היו מי שפרסמו שמדובר במצור לתושבי הצפון". הוא הדגיש: "ברור לנו שאוטובוס או שאטל לעולם לא יחליף רכבת אך לא צריך להגזים. נערכנו יחד עם משרד התחבורה והקמנו חדר מצב שמנתר את המצב בכבישים והנחנו קווי אוטובוסים לתגבור. לתושבי הצפון שרוצים להגיע מחיפה לתל אביב מומלץ להגיע לחוף הכרמל".

אבל רק הרגע שמענו שהנסיעה לוקחת שעתיים וחצי ועוצרת בכל מדינת ישראל
"שאטל ואוטובוסים לא מחליף רכבת. לרכבת יש נתיב תחבורה משלה ואף כלי רכב לא מפריע לה. ברגע שיש הפסקת רכבות נותנים מענה אך זמן ההמתנה מתארך. אנחנו מתחילים אוטוטו את שעת השיא של סוף השבוע וביום ראשון כבר יחזרו הרכבות לפסים עם מסילות חדשות. אנחנו מחליפים מרכיבי מסילה ששוקלות במצטבר 15 מיליון טון והשדרוגים הללו הכרכיים. אנחנו משקיעים היום על המון תוכניות פיתוח כדי להגדיל את כמות הקווים כדי לאפשר חלופה לקווים גם בימי עבודת תשתיות".