אחדות ספורטיבית בלתי רגילה בדרבי התל אביבי, בין הפועל למכבי תל אביב, שייערך היום (רביעי) באצטדיון בלומפילד המחודש. לקראת אחד מהמשחקים מושכי הקהל והטעונים בכדורגל הישראלי החליטו בהפועל תל אביב לעודד תרומות להקמת "בית הגיבורים", מתחם אירוח שמקימה עמותת "אורות של תקווה", למענם של ילדים של חולי סרטן מהפריפריה ובני משפחותיהם. גם ביריבה העירונית, מכבי תל אביב, הצטרפו ליוזמה המבורכת בהתלהבות.

היוזמה הברוכה החלה כאשר בהנהלת בית החולים "איכילוב" בתל אביב, החליטו לייעד קומה שלמה בגודל 1200 מ"ר בבית החולים למען הקמת מתחם אירוח עם כל האמצעים הדרוש כדי שיסייעו לילדים ובני משפחותיהם לנוח במהלך הטיפולים הקשים ולא להיטלטל לביתם הרחוק ובחזרה, ועבור כל אלו שחיי משפחותיהם הפכו תלויים בבית החולים בשל המחלה. לתפעול המקום נבחרה עמותת ״אורות של תקווה״.

עלות ההקמה מוערכת בכעשרה מיליון שקל, כאשר התרומה הראשית היא של משפחת פתאל, בעלת רשת "מלונות פתאל". עמותת "אורות של תקווה" יוצאת בפרויקט גיוס המונים להשלמת המקורות לפרויקט. הגיוס יושק היום בדרבי התל אביבי שייערך בבלומפילד אחרי מספר שנים בו שתי הקבוצות התל אביביות לא שיחקו בו.


גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ורעייתו שרה הצטרפו למיזם המבורך כשהגשימו חלום לליאן בן אליעזר בת ה-7, המתמודדת עם מחלה נדירה וארחו עם הוריה, יסמין ואלי בן אליעזר, במעונם בבלפור. ליאן כתבה מכתב אישי לנתניהו ובו ביקשה להיפגש עם אשתו ואיתו וראש הממשלה נענה מייד לבקשה. ראש הממשלה העלה בפייסבוק וידאו על המפגש המרגש, וכששמע על מיזם "בית הגיבורים" הוא פרסם בתגובה הראשונה פירוט על הקמפיין המבורך עם קישור לדף התרומות. קטע נדיר במפגש היה כשראש הממשלה שאל את ליאן מה החלום הגדול שלה והיא ענתה: "להיות ראש ממשלה". נתניהו חייך ואמר: "זה חלום של הרבה אנשים".

ליאן בן אליעזר ואביה בפגישה עם רה
ליאן בן אליעזר ואביה בפגישה עם רה


קפטן מכבי, שרן ייני: "אנחנו מתמודדים על המגרש 90 דקות, אבל הם מתמודדים בחיים האמתיים". קפטן הפועל, אוראל דגני מצטרף: "עזרו לנו להקים עבורם את בית הגיבורים". למפגש עם שני הקפטנים הצטרפו שני ילדים שנעזרים בעמותה, עידו רבינוביץ' בן ה-10.5, אוהד מכבי שאמר: "אני ממש אוהב את הרעיון של בית הגיבורים, זאת מצווה של ממש". ועמית בן דרור בן ה-6 אוהד הפועל, שהוסיף: "אם היה מקום כזה, זה היה ממש מקל על הטיפולים שלי".

בית הגיבורים, מתחם האירוח שיוקם, יאפשר לילדים ולמשפחותיהם לחוות ולו במעט שגרה וזאת באמצעות: חדר מחשבים, בית קולנוע, גינה אורגנית, ג'מבורי, חדרי מנוחה מאובזרים, חדר טיפולים הוליסטיים, ספרייה ומטבח מאובזר ועוד.

עמותת "אורות של תקווה", תומכת ומלווה אלפי משפחות לילדים חולי סרטן החל משנת 2001. בעמותה פעילים מאות מתנדבים. עובדי העמותה אינם מקבלים שכר (למעט אחראית פניות בחצי משרה), והיא מפעילה מגוון רחב של תוכניות תמיכה: גיוס תרופות, מזון וביגוד, חגיגות ימי הולדת, חגים וימי כיף משפחתיים, ימי העצמה לאימהות הילדים החולים ועוד.

בתחילת המשחק יעלו שחקני שתי היריבות עם הילדים לכר הדשא ואוהדי שתי הקבוצות צפויים לשים לרגע אחד את היריבות הספורטיבית בצד ולשתף פעולה למען הילדים החולים, עם הפרחת אלפי בלונים, הנפת שלטי ענק ביציעים ע"י האוהדים ובמגרש ע"י השחקנים.

מאחורי עמותת "אורות של תקווה" עומדים הרב גיא חבורה ורעייתו תפארת, השניים נמנים גם על המועמדים הסופיים לקבלת פרס ישראל. הזוג נישא לפני 18 שנים, תוך החלטה שהחיבור ביניהם נועד להעניק חזרה טוב לעולם. ביום נישואיהם הם הקימו את העמותה, שמטרתה לסייע לחולים ונזקקים, להעניק להם תמיכה נפשית וכלכלית להם ולכל כל בני משפחתם.

בני הזוג מגדלים את שבעת ילדיהם הביולוגיים, בנוסף לכל אלפי הילדים ובני משפחותיהם, להם סייעו במהלך השנים. רבים מהם מלווים על ידי מתנדבי "אורות של תיקווה" שנים רבות אחר כך. עם סיום הקמת הבית באיכילוב מתכננים כבר בני הזוג להקים בית נוסף באותה המתכונת בבית החולים "סורוקה" בבאר שבע.