חגית הללי מונתה היום (שני) לדוברת הסוכנות היהודית. זוהי הפעם הראשונה שאישה תאייש את התפקיד מאז הקמת הארגון. הללי, שהצטרפה לסוכנות היהודית לפני כ-20 שנה, היא בעלת ניסיון קודם בדוברות וביחסי ציבור. עם בחירתה לתפקיד מסרה: ״אני מודה ליו״ר ולמנכ״לית על האמון שהם נותנים בי וגאה לשמש כדוברת של ארגון שמוביל משימות לאומיות ומתמודד עם אתגרים מרכזיים לעם היהודי ולמדינת ישראל״.



המינוי מגיע בתקופה מאתגרת מבחינת היקף האירועים על רקע אנטישמי ברחבי העולם. אתמול, נר שמיני לחנוכה, אירע אירוע דקירה בניו יורק במהלכו נפצעו חמישה אנשים. התוקף, תומס גרמפטון, פרץ לביתו של רב בעיר מונסי שבמדינת ניו יורק בארה"ב ודקר מספר מהנוכחים בעת שהתפללו. הפצועים פונו לבית החולים, כאשר אחד מהם נמצא במצב קריטי. לאחר מצוד שארך כשעתיים, עצרו כוחות המשטרה את גרמפטון בשכונת הארלם בעיר. הוא צפוי להיות  מואשם בארבעה סעיפי ניסיון לרצח, וסעיף אחד של פריצה ושוד. למרות שהמניע למעשים לא ברור, כלי התקשורת העריכו כי מדובר בפשע על רקע אנטישמי. 



גם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, התייחס לפיגוע הדקירה וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "המתקפה האנטישמית בלילה השביעי של חנוכה אמש, היא מחרידה. כולנו צריכים להתכנס יחד כדי להילחם, להתעמת ולמגר את הנגע הרשע של האנטישמיות".




לפני כחודשיים הודיעה הסוכנות היהודית כי תאשר תוכנית פעולה אסטרטגית לעשור הקרוב, שמטרת  העל שלה היא לנהל מאבק נחרץ וחסר פשרות באנטישמיות הגואה ברחבי העולם. התכנית תובל במאמץ משולב עם ממשלת ישראל, הקהילות היהודיות וארגונים נוספים, בשלוש זירות מרכזיות: הזירה המדינית, שתכלול פעילות מול נשיאים, ראשי מדינות וממשלות ופרלמנטים וגופי אכיפה ברחבי תבל; הזירה הביטחונית, שתבטיח את ביטחונם של יהודי העולם ותעסוק בהגברת אמצעי האבטחה והמיגון של מוסדות קהילתיים בקהילות היהודיות; והזירה החינוכית־תודעתית, שתעסוק במיגור תופעות של אנטישמיות, שנאת זרים וגזענות וחינוך לאהבת ישראל באמצעות מערך של מאות שליחים ישראלים ועבודה עם מחנכים מקומיים שיעסקו בפעילות חינוכית מול קהלים שונים ועריכת מחקרי עומק בתחום.



לצורך יישום התכנית, הסוכנות נערכה להגדיל את מספר השליחים הישראלים שישרתו מטעמה בקהילות יהודיות ברחבי העולם באופן ניכר. כיום מפעילה הסוכנות היהודית בכל שנה יותר מ־2,000 שליחות ושליחים, ובכללם גם מאות צעירים שיוצאים לשנת שירות בתפוצות לפני גיוסם לצה"ל. כעת בכוונת הסוכנות היהודית לפעול בפרישה גיאוגרפית רחבה יותר ולתת מענה לצרכים הייחודיים של כל אחת מהקהילות היהודיות הגדולות מחוץ לישראל.