בסוף החודש יצויין בירושלים 75 שנים לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ בהשתתפות שועי עולם. בתוך כך, המרכז הבינלאומי ׳שם עולם׳ להנחלת זיכרון, תיעוד ומחקר השואה, הפיץ היום (ראשון) קול קורא להגשת מועמדות לפרס על סך 25,000 שקלים לפעילות שימור, הנחלה וזיכרון השואה וכן לפעילות נגד הכחשה או ניסיונות לשינוי הנרטיב היהודי. 

מטרת הפרס היא להגביר את תהודת הציבור הרחב תוך עידוד פעילויות למען זיכרון השואה ונגד מכחישיה. הקריטריונים לקבלת הפרס היא עבור מי שהינו בין החיים, ופועל לזיכרון השואה והנחלתה בתחומי ההיסטוריה, אמנות, תקשורת או בדרך משמעותית חלופית החושפת את הציבור הרחב לזיכרון השואה. כמו כן, מי אשר פעלו או פועלים לאורך זמן בתחום הפעילות נגד הכחשת השואה או ניסיונות לשנות את הנרטיב היהודי שלה. הפרס יוענק פעם אחת בלבד לאותו אדם. 

הרב אברהם קריגר, ראש מכון שם עולם אמר כי "בתקופה בה האנטישמיות בתפוצות גואה, מכחישי השואה מרימים ראש בגלוי ומאיימים על הנרטיב היהודי, זה הזמן לחזק את המורשת וההיסטוריה היהודית בתקופת השואה. כמכון מחקר ומורשת שמנו לנו למטרה לעודד את מי שפועל למען חיזוק מורשת העם היהודי בחשיפת האמת תוך העלאת קרנם של שורדי השואה הגיבורים, שהרי אנו מצווים על ידי ששת מליון הנספים - לזכור ולא לשכוח".